عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
حجت الاسلام والمسلمین رضایی عنوان کرد؛
حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاکید بر ثواب بسیار پیاده روی اربعین از کربلا به عنوان محلی برای گردهمایی بزرگ مسلمانان در روز اربعین سخن گفت.
به گزارش عقیق؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با میزان گفت: یکی از روزهایی که از گذشته برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد ، اربعین حضرت "اباعبدالله الحسین(ع)" است.

وی ادامه داد: در سراسر کشورهای اسلامی به خصوص در بین شیعیان مراسم روز اربعین "امام حسین(ع)" به شکل ویژه ای برگزاری می شود و مورد توجه قرار می گیرد.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: به تازگی در عراق و پس از اینکه این کشور از دست صدام و صدامیان نجات پیدا کرد و دولت جدیدی در آن شکل گرفت،‌ زمینه ای برای بزرگداشت هر چه بیشتر این روز ارزشمند با وسعت و گستردگی بی نظیری فراهم شد.

وی همچنین اظهار کرد: گردهمایی مسلمانان در کربلا به ظاهر برای بزرگداشت روز اربعین حسینی است اما در واقع یک نوع دیدار بی نظیر در عرصه جهانی برای شیعیان قلمداد می شود زیرا در هیچ یک از نقاط دنیا چنین امکانی وجود ندارد که در یک روز به عنوان روز اربعین مردم از سراسر دنیا راه بیفتند و به کربلا بیایند.

حجت الاسلام المسلمین رضایی با تاکید بر لزوم سفارش به پیاده روی در ایام عزاداری "سید و سالار شهیدان(ع)" توضیح داد: پیاده روی در روزهای عزاداری "امام حسین(ع)" به خصوص روز اربعین ثواب بسیاری دارد و در بین مراجع گذشته نیز این رسم وجود داشته است که از شهرهای اطراف و یا روستاهای خود عراق ،‌ عده ای پیاده برای زیارت "امام سوم(ع)" راه می افتادند و اربعین خود را به کربلا می رساندند.

وی یادآور شد: همچنین بر اساس آنچه در روایت های مختلف آمده ،‌بازگشت کاروان حسینی هم به کربلا در روز اربعین اتفاق افتاده لذا شیعیان این روز را با عظمت خاصی برگزار می کنند و در مسیر پیاده روی اربعین می توان از چهره های مختلفی همچون پیرزن ها ،‌ پیرمردها و حتی کودکانی نام برد که با وجود سختی های بسیار ، در مسیر کربلا و برای زیارت حضرت "اباعبدالله حسین(ع)" در حال قدم برداشتن هستند.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم امسال هم برای ابراز ارادت خودشان به "امام سوم(ع)" در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان وهابیت ،‌تکفیری ها و داعشی ها بزنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین