عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تشریح کرد
معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام ۳۴۰ نیرو و استقرار ۱۷ تیم عملیاتی در نقاط مختلف عراق در زمان مراسم اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش عقیق به نقل از ایسنا، شاهی فتحی در نشستی خبری جهت اعلام جزئیات اقدامات هلال احمر در اربعین حسینی گفت: با توجه به سابقه‌ای که در نحوه امداد رسانی در کربلا و نجف داریم، امسال با رویکردی جدید سعی کردیم تا اقدامی انجام دهیم که تسهیلات لازم را برای زائران در ایران و عراق فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اساسی کمیته امداد و نجات در اربعین، قرار دادن تمهیدات لازم در مرزهاست، گفت: بر این اساس برای ارائه خدمات مناسب تمام ۵۰۱ پایگاه امدادی و عملیاتی ما در کشور آماده‌باش هستند و حتی در استان‌های دور از مرز عراق نیز این آمادگی وجود دارد؛ چراکه مسیر حرکت زائران از همه استان‌ها به سمت مرزهای خروجی است.

وی افزود: در استان‌های مرزی بویژه در خوزستان و ایلام افزایش ۷۰ درصدی خدمات را داریم؛ به طوریکه پایگاه‌های بین شهری را به میزان ۷۰ درصد افزایش دادیم که از پانزدهم آبان ماه کارشان را آغاز می‌کنند و تا پایان مراسم اربعین ارائه خدمات‌شان ادامه دارد.

فتحی از تشکیل قرارگاهی در سازمان امداد و نجات خبر داد و گفت: همچنین در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه سه قرارگاه برپا کردیم که عمدتا برای این است که اگر در این دو استان به دلیل تجمع زائران دچار مشکل شدیم یا در داخل عراق اتفاق خاصی افتاد و نیاز به انتقال مصدومین داشتیم، بتوانند وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه در عین حال اتوبوس آمبولانس و آمبولانس نیز در این قرارگاه‌ها مستقر می‌شوند تا در انتقال بیماران احتمالی کمک کنند، گفت: در عین حال از سه ماه گذشته در استان‌های ایلام و خوزستان، هماهنگی‌های لازم را با مسئولان محلی انجام داده‌ایم و قرارگاه‌ها در حال آماده شدن هستند. قرارگاه مرکزی نیز هماهنگی لازم را با کمیته امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر انجام خواهد داد.

فتحی از افزایش سه برابری نیروها و تجهیزات در کشور عراق خبر داد و گفت: این اقدامات برای این است که در زمان بحران بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و فعالیت‌های پزشکی و امداد و نجات را انجام دهیم.

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۴۰ نفر نیروی نجاتگر همراه با کادر پزشک و پرستار و ۱۷ تیم عملیاتی در نقاط مختلف عراق چه در بین راه و چه در نجف، سامرا و ... مستقر می‌شوند، گفت: در عین حال پتانسیل لازم در سازمان امداد و نجات ایجاد شده تا در زمان بحران و شرایط خاص بتوانیم هماهنگی‌های لازم را با سایر کمیته‌ها داشته باشیم تا اگر نیاز به انتقال انبوه مجروحین داشتیم، وارد عمل شویم.

فتحی ادامه داد: بر این اساس نخستین تیم‌های امداد و نجات از ۱۹ آبان ماه وارد عراق می‌شوند. در عین حال سعی کردیم سه بالگرد در استان ایلام و یک بالگرد در خوزستان مستقر کنیم که احتمالا یک بالگرد دیگر هم به استان خوزستان اضافه می‌شود. همچنین بنا داریم که یک ظرفیت ارتباطی برای ارتباط بین نیروها ایجاد کنیم و خودروهای ارتباطی را در سه قرارگاه مستقر کنیم. همچنین سه خودرو ارتباطی با تجهیزات لازم به عراق اعزام می‌شوند و امیدواریم بتوانیم تجهیزات لازم آنها را در عراق نصب کنیم در غیر اینصورت از تلفن‌های ثریا و خط داخلی عراق برای همه نجاتگران استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین