عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
چند روز پیش عده ای در شیراز کنار قبر کوروش رفته و طواف و گریه کرده اند؛ چرا باید در این مملکت اسلامی که این همه خون داده شده، این گونه باشد.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  کارکنان وزارت دفاع گفتند: خدای متعال در قرآن کریم به خلقت انسان اشاره کرده و در این کتاب آسمانی آمده، زمانی که ما بشر را خلق کردیم، او را رها نکردیم، بلکه برای هدایت او هادیانی از جنس بشر قرار دادیم.

این مرجع تقلید افزودند: زمانی که انسان را خلق کردیم، خصوصیات و امانت هایی را در دورن او قرار دادیم و او را به زمین فرستادیم تا بندگی و اطاعت کند.

معظم له بیان داشتند: انسان برای به سعادت رسیدن، نیازمند مربیانی  است و 124 هزار پیامبر وامامان(ع) همه آمده اند این کار را انجام دهند.

 ایشان با بیان اینکه انسان سازی نیازمند به اصولی است و اولین اصل علم و اصل دوم عقل است، افزودند: عقل با علم فرق دارد، کسی عاقل است، بصیرت هم دارد و می تواند خوبی را از بدی و حق را از باطل تشخیص دهد؛ داشتن تقوا، اراده و عدم جهل از دیگر اصول انسان سازی است  هر کدام از اینها پله های است که اگر انسان آن را طی کند، به سعادت می رسد.

معظم له بیان داشتند: چند روز پیش  عده ای در شیراز کنار قبر کوروش رفتند و طواف و گریه کرده اند؛ چرا باید در این مملکت اسلامی که  این همه خون داده شد، این گونه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: جای تعجب است با وجود بسیج و سپاه، عده ای  کنار قبر کوروش بروند و همان شعارهای که برای رهبر انقلاب و امام راحل می دهیم، آنها هم آن شعار را برای کوروش سر دهند.


منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین