عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی:
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: باید از ظرفیت اربعین در راستای تقریب مذاهب و تقویت جهان اسلام استفاده نماییم.
عقیق: حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ضمن تشریح برنامه های ستاد فرهنگی آموزشی کمیته اربعین استان بوشهر اظهار داشت: تاکید بر امنیت زائران حسینی از مبداء تا مقصد، توجه به آموزش جامعه هدف در راستای احترام به حاکمیت دولت عراق و تقویت مرجعیت دینی از برنامه های مهم ستاد اربعین استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر توجه ویژه به تکریم مردم عراق و تاکید بر میزبانی آنان در این همایش عظیم، جلوگیری از برجسته نمودن نمادهای ایرانی در عراق تاکید بر حفظ وحدت مسلمین در راهپیمایی اربعین و ممانعت از تبلیغ سازمان ها و نهادهای دولتی در ارائه خدمات به زائران را از اهداف مهم ستاد اربعین استان عنوان کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر گفت: رعایت کلیه قوانین و مقررات دولت عراق، تاکید بر عدم برخورد با جریان‌های فرقه گرا، ممانعت از ایجاد شکاف و تلقی عجمی عربی یا ایرانی عراقی در این مراسم، تقویت رویکرد مردمی بودن مراسم اربعین، حرکت به سمت کاهش تصدی‌گری دولت و برنامه ریزی جهت ورود و خروج به موقع زائران از مرزهای مجاز از برنامه های مهم این کمیته است.

وی، استفاده از فرصت اربعین در راستای تقریب مذاهب و تقویت جهان اسلام با استفاده از پتانسیل و نخبگان شیعه و سنی، تاکید بر حفظ حرمت و شان و آبروی نظام و مردم ایران، بهره مندی کامل از ظرفیت ها و پتانسیل های اهل تسنن علاقمند به اهل بیت و توجه به هم افزایی و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در برگزاری مراسم را از سیاست‌های ستاد اربعین استان عنوان کرد.

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: ضرورت تبیین اهداف و پیام حقیقی قیام عاشورا و اهمیت اربعین، مدیریت فرهنگی واحد هدفمند و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در این همایش عظیم، ضرورت آموزش هماهنگی جهت فعال کردن ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و مبلغات به عنوان یاوران معنوی اربعین و ایجاد و راه اندازی پایگاه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی در راستای تحقق اصول حاکم بر برنامه ریزی اربعین ۹۵ مهمترین برنامه های این کمیته به شمار می روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: اهتمام به فعالیت‌های معطوف به وحدت و همگرایی مذهبی و دینی و پرهیز از فرقه‌گرایی و تفرقه، تقویت جنبه های سنتی و سالم عزاداری با نگرش به اقوام سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و متنوع و ضرورت شناسایی رصد و پیگیری مستمر برنامه های فرهنگی و تبلیغی و آموزشی سایر موراد مورد تاکید این کمیته محسوب می شوند.

 رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر ضرورت نیازسنجی و ظرفیت سنجی فرهنگی تبلیغی و آموزشی زائران حسینی، ضرورت صدور مجوز برای هیئات و موکب های فرهنگی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه آموزش‌های لازم جهت تهیه رفتارهای خارج از هنجار برخی از اتباع ایرانی در این مراسم را از دیگر اصول بیان کرد

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین