عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
مرکز تخصصی امام سجاد(ع) توسط جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی با رویکرد بسط و گسترش دعا و نیایش در سبک زندگی راه‌اندازی می‌شود.

عقیق: نشست کارگروه فرهنگی مرکز تخصصی بین‌المللی امام سجاد(ع) صبح امروز (یکشنبه) 29 اردیبهشت ماه جاری در محل جهاد دانشگاهی سازمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست که علیرضا زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سید علی‌اکبر محمودی مهریزی قائم مقام و مدیر تأمین برنامه شبکه نمایش، حجت‌الاسلام حسین بکتاش ساری رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی، عباس گوهری معاون پژوهشی دانشگاه الهیات دانشگاه امام صادق(ع) و سید ابراهیم هاشم‌ورزی معاون فرهنگی دانشجویی مؤسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی حضور داشتند و فرآیند شکل‌گیری مرکز تخصصی امام سجاد(ع) را بررسی کردند.

ضرورت بهره‌گیری از آموزه‌های صحیفه سجادیه در ارائه سبک زندگی به جامعه

حجت‌الاسلام ساری با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در گسترش معارف اسلامی به خصوص علوم انسانی، ابراز داشت: در تلاش هستیم که امام زین‌العابدین(ع) را در سال جدید با جنبه‌های مختلف علمی این بزرگوار به جامعه معرفی کنیم، به گونه‌ای که در زمینه علوم اسلامی، سبک زندگی و حتی مباحثی نظیر وکالت و حقوق با توجه به صحیفه سجادیه، معارف امام سجاد(ع) را به مردم معرفی و منتقل کنیم.

وی با اشاره به تشکیل سه کارگروه در مرکز تخصصی امام سجاد(ع)، افزود: یکی از برنامه‌های آتی این مرکز، تهیه نماهنگ کوتاه از دعاهای امام سجاد(ع) به خصوص دعای افتتاح در ماه رمضان برای شبکه نمایش است. 

در ادامه از لوگوی بنیاد در حال تأسیس امام سجاد(ع) رونمایی شد.

نقش دعا و نیایش در خنثی‌سازی عرفان‌های نوظهور

عباس گوهری معاون پژوهشی دانشگاه الهیات دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان سخنران بعدی این نشست درباره اهداف معاون پژوهشی مرکز تخصصی امام سجاد(ع) اظهار داشت: توجه ویژه به مقابله با عرفان‌های نوظهور با رویکرد دعا و نیایش، معرفی عرفان ناب اسلامی با محوریت امام سجاد(ع) و باز تعریف سبک زندگی با محتوای نیایش‌های امام(ع) از اهداف کارگروه پژوهشی این مرکز است.

وی با بیان اینکه برای تبلیغ دین اسلام باید به شیوه تعیین مصداق روی آورد، ادامه داد: چه زیباست که در معرفی اسلام از نحوه توجه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به دنیای اطراف کمک گرفت، به طوری که روایاتی از نبی اکرم(ص) درباره برخورد با حیوانات بیان شده است که نشان از توجه اسلام به حقوق جانداران دارد و این حیرت انگیز است که دینی حتی درباره حیوانات دستورهایی در 1400 سال قبل از اینکه منشور حقوق بشری باشد، ارائه دهد.

بنیاد بین‌المللی امام سجاد(ع) راه‌اندازی می‌شود

علیرضا زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در ادامه نشست کارگروه خواستار ثبت این مرکز تخصصی در شورای فرهنگ عمومی و همچنین مؤسسات ذیربط شد که حجت‌الاسلام ساری از اقدام‌های انجام شده در خصوص ثبت بنیاد بین‌المللی امام سجاد(ع) خبر داد.

بنیاد بین‌المللی امام سجاد(ع) با رویکرد معرفی اندیشه‌های ناب امام زین‌العابدین و استفاده از دعا و نیایش برای ترویج معارف اهل‌بیت به خصوص در زمینه عرفان اسلامی به زودی راه‌اندازی می‌شود.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین