عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۱
حجت الاسلام صدیقی در جمع دانشجویان
اين مجتهد توفيق مأنوس شدن يك شب با امام حسين (ع) را داشت؛ وي در اين ديدار 12 حاجت از امام حسين (ع) خواستند كه امام حسين (ع) يازده حاجت را امضاء و يكي را امضاء نكردند، براي همين مرحوم مرعشي نجفي توفيق حج نيافت و به زيارت خانه خدا نرفت.
حجت‌الاسلام صديقي  در دوره طرح ولايت استان خراسان رضوي در دانشگاه فردوسي مشهد با بيان اينكه خداوند بشر را در جهت مقاصدي آفريده است، گفت: اهدافي كه در قرآن مطرح شده چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن امتحان است.
 
وي ادامه داد:‌ گاهي ما كلاس هايي مي‌رويم نمره مي‌گيريم، اما پيش مي‌آيد كه انسان پيش استادش نمره داشته باشد، اما پيش امام زمان نمره نياورد و ما دائما در حال امتحان شدنيم و خداوند تك تك بندگان را در اين آزمون عظيم سهيم كرده است.
 
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه سوره مباركه ملك براي خواص وادي نور است، خاطرنشان كرد: امام زمان (عج) به مرحوم مرعشي نجفي نسخه‌اي داده‌اند كه خواندن اين سوره يكي از آن موارد بود.
 
حجت‌الاسلام صديقي با بيان اينكه مرحوم مرعشي نجفي يكي از اوتاد و اهل باطن بود افزود: اين مجتهد توفيق مأنوس شدن يك شب با امام حسين (ع) را داشت؛ وي در اين ديدار 12 حاجت از امام حسين (ع) خواستند كه امام حسين (ع) يازده حاجت را امضاء و يكي را امضاء نكردند، براي همين مرحوم مرعشي نجفي توفيق حج نيافت و به زيارت خانه خدا نرفت.
 
وي خاطرنشان كرد: مرحوم مرعشي نجفي توفيق يافت در مسجد سهله به محضر امام زمان (ع) مشرف شود؛ امام زمان خواندن سوره ياسين را بعد از نماز صبح، نبأ را بعد از نماز ظهر، سوره واقعه بعد از نماز مغرب و خواندن سوره ملك را بعد از نماز عشاء به ايشان توصيه كردند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ما بعد از مردن شش منزل داريم كه به هر منزلي كه مي‌رسيم با مشكلي مواجه مي‌شويم كه بايد در اينجا آن را حل كنيم، ما زندگي طولاني در پيش داريم يكي از آثار خواندن سوره ملك، رفع فشار قبر از انسان است.
 
صديقي با بيان اينكه خداوند انسان را براي امتحان آفريده و يك آزمايش مستمر از بلوغ تا مرگ انسان دارد، خاطرنشان كرد: خداوند به واسطه امتحان‌ها ممتازين را به عالم نشان مي‌دهد؛ خداوند نمي‌خواهد كسي را ملامت كند، اما هر امتحاني ريزشي دارد.
 
وي به هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره و تصريح كرد: پيروزي ما در اين هشت سال ما را ممتاز كرد و نشان داد خون بر شمشير پيروز است.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند در اين تحريم‌ها ما را در چشم مردم دنيا برجسته كرده و فلسفه اين امتحان اين است كه آبرومندان را به عالم نشان دهد.
 
صديقي با اشاره به بيان خداوند در آيه‌اي كه فلسفه امتحان و بندگي انسان معرفي مي‌كند، افزود: خداوند متعال شما را آفريده تا بنده باشيد، آزادي خود را ذوب خواسته‌هايتان نكنيد و به طور كلي انسان بايد خود را از زر و زور رها كند؛ چرا كه بعضي از انسان‌ها بنده پول، جمال و شهوت هستند.
 
وي با بيان اينكه همه بايد خدا را بر اعمالشان حاضر و ناظر بدانند، خاطرنشان كرد: در محيط‌هاي علمي تمام رشته‌هاي علمي براي مقابله با دشمن آماده‌ است و با جنگ نظامي، تمدني و سياسي مواجهيم.
 
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه آيت الله بهجت يكي از دلبرها بود، گفت: تابستان‌ها هنگامي كه ايشان به حرم مي‌آمدند جوانان دورشان جمع مي‌شدند چون زيباتر از آيت الله بهجت كسي ديگر نبود.
 
صديقي ادامه داد: يكي آوازه آيت الله بهجت را شنيده بود، اما ايشان را نمي‌شناخت هنگامي كه به زيارت حضرت معصومه (س) رفته بود ايشان را به آن فرد نشان دادند در دلش گفت‌ آقاي بهجت عجب دماغ بزرگي دارد از جلوي ايشان كه رد شد ايشان لبخند زد و گفت: چه كار به دماغ مردم داري.
 
وي همچنين افزود: آيت الله بهجت هنگامي كه به ايشان خبر رسيد امام خميني بيماري لاعلاجي دارند، برايشان دعا مي‌كرد تا اينكه گفتند امام خوب شده ايشان هم شعله دعا را كمتر كردند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آيت الله بهجت گفته بود من امام را در ادوار مختلف ديده بودم همه عكس‌هاي ايشان را ديده بودم اما روزي كه در حرم حضرت معصومه (س) بودم امام را ديدم كه بر ويلچر نشسته بود و مي‌خنديد تا به حال اين عكس را جايي نديده بودم عكس بسيار زيبايي بود متوجه شدم امام رفتني است.
 
صديقي ادامه داد: براي امام گذشتن از دوستان براي خدا كاري نداشت، همانطور كه قائم مقام را هنگامي كه ديد با دين سازگار ندارد، به سادگي كنار گذاشت.
 
وي با بيان اينكه شيطان در سابقه خود يك مورد دزدي ندارد، بيان داشت: در پرونده 6000 ساله شيطان هيچ امر سوء وجود ندارد، اما خدا با امتحان نشان داد كه او بنده نفسش است؛ نمازي كه انسان را گنده كند آن نماز نيست بلكه نماز بايد انسان را آب كند هرچيزي كه انسان را گنده كند آن ضدبندگي است.
 
امام جمعه موقت تهران يكي از اجناس خوب را ايمان به خدا دانست و بيان داشت: اگر مي‌خواهيد خدا شما را بپسندد با ايمان و زير پرچم رهبر انقلاب باشيد و بعد از آن جهاد كنيد؛ روزي فردي نزد شهيد دستغيب آمد گفت كه من خمس بدهكارم مي‌توانم آن را به دلاك حمام كه سيد است بدهم، وي گفت؛ نه تو مي‌خواهي با دادن خمس كاري كني كه او تو را بهتر كيسه بكشد آدم در كارش غير خدا بيايد كارش ناقص مي‌شود.
 
صديقي ذوب شدن در يك حقيقت ماندگار و قرار دادن عالم به عنوان يك مدرسه را از ديگر اهداف آفريده شدن انسان برشمرد و بيان داشت: كسي كه علم به قدرت خدا دارد از هيچ كس نمي‌ترسد حزب الله لبنان با شناخت قدرت خدا پيروز شد.
 
وي خطاب به دانشجويان خاطرنشان كرد: مراقب دو امر چشم و زرق و برق دنيا باشيد؛ امام صادق (ع) از پيامبر نقل مي‌كند «چشمتان را نگه داريد عجايب دنيا را مي‌بينيد مهمتر از چشم زبان است از پرخوري پرهيز و كم بخوابيد غيبت نكنيد و با خدا خلوت كنيد و دائم در فكر باشيد» اين پنج مورد انسان را به كمال دائم مي‌رساند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
3
از جمله مطالب این جلسه، تأكید سیّد عرب بر تلاوت و قرائت این سوره‌ها بعد از نمازهای واجب بود: بعد از نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره عمّ، بعد از نماز عصر سوره نوح ، بعد از مغرب سوره الواقعه و بعد از نماز عشاء سوره ملك.

شنا اشتباه سوره ها رو.نوشتید
برای نماز عصر عرض میکنم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین