عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
در نشست خبری اعلام شد؛
ویژه برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام سیداحمد زرگر اعلام شد.

عقیق:نشست خبری حجت الاسلام  سیداحمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر صبح شنبه دهم مهر ماه برگزار شد.

زرگر یکی از اهداف، برنامه ها و فعالیت هفته امر به معروف و نهی از منکر را بهره‌گیری از فضای معنوی ایام محرم در جهت تبیین و ترویج قانون مصوب و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی سطوح جامعه (مردمی، دستگاه های دولتی و سازمان های قضایی و نظامی) با اتکا به فرهنگ متعالی عاشورا دانست.

وی ایجاد ارتباط موثر با سازمان‌های دولتی، قضایی، نظامی و کانون های مذهبی و مساجد و مصلی های نماز جمعه در جهت اطلاع رسانی گسترده به مخاطبان و جلب حمایت های مادی (ایجاد مجمع خیرین و واقفین امر به معروف و نهی از منکر) و معنوی در راستای اجرای هر چه بهتر ماموریت های ستاد  از دیگر اهداف ستاد خواند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری و اتخاذ رویکرد واحد در انجام فعالیت های هفته با  عنوان همه مسئولیم، تجلیل از خادمان برجسته امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد انگیزه و مسئولیت پذیری در مراحل اجرایی طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌ها و انجام تشویقات متناسب (مردمی، دولتی و سازمان های قضایی و نظامی)، را از دیگر فعالیت های این ستاد برشمرد.

وی در ادامه گفت: گسترش دعوت عمومی به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تقویت پایگاه های مردمی در جهت توسعه و اثربخشی هر چه بیشتر برنامه ها و فعالیت ها و بهره گیری‌گیری حداکثری از تجمعات مبلغان، مداحان اهل بیت (ع) و ... در جهت هدایت افکار، اذهان و برنامه ها در راستای تقویت امر به معروف و نهی از منکر و بسترسازی مناسب جهت استفاده از اشعار سوگواری با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و ممانعت از مظاهر نامناسب در ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام از دگیر اهداف و برنامه های ماست.

حجت الاسلام  زرگر ادامه داد: بهره گیری حداکثری از رسانه های جمعی و نشریات تبلیغی در جهت تبیین و تبلیغ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به منظور تبیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر از نگاه مقام معظم رهبری و انعکاس رسانه های عمومی و گسترش اطلاع رسانی به عموم مردم، مسئولان، شخصیت ها و مقام معظم رهبری در مورد برنامه ها و فعالیت های گذشته، حال و آینده ستاد و جلب حمایت حداکثری از فعالیت های مهم ما در این هفته به شمار می رود.

وی عنوان روز اول هفته امر به معروف و نهی از منکر را در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقا معنوی دانش آموزان و عنوان روز دوم در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای معنوی دانشجویان عنوان کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عناوین روزهای سوم تا هفتم هفته امر به معروف و نهی از منکر را به ترتیب، در سلامت محیط اداری، در سلامت نهاد خانواده و زنان، در تقویت باورهای دینی (مساجد) در حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر و در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی را ذکر کرد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین