عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم قالیشویان مشهد اردهال:
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع) رمز بقای عاشورا است، تصریح کرد: ارادت و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) در طول تاریخ رمز بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
عقیق:جحت الاسلام والمسلمین رئیسی، پیش از ظهر دیروز در مراسم سنتی مذهبی قلیشویان فین کاشان، در حرم مطهر سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) مشهد اردهال به حاکمیت اراده الهی اشاره کرد و گفت: اراده الهی ان بود که حضرت ابراهیم(ع) بت شکن بماند و ظلم نابود شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که عده ای تصور می کردند که اگر امام حسین(ع) را شهید کنند، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا تمام می شود، تصریح کرد: با شهادت سیدالشهدا(ع) اسلام احیا و عاشورا برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: سلطان علی بن  محمد باقر(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) را به اتفاق یاران باوفایش به خاطر حق خواهی و دفاع از اسلام مظلومانه به شهادت رساندند، تا اسلام از بین برود، اما که با گذشت سالهای سال از شهادت آن حضرت، زنان و مردات بسیار زیادی از سراسر کشور به حرم مطهر ایشان به منظور یادآوری رشادت های حضرت حضور پیدا می کنند .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با شهادت، دل های بسیار زیادی متوجه حق و عدالت، ارزش ها و حاکمیت الهی می شود، گفت: هیچ موقع رشادت های زنان و مردان این وطن که برای حق خواهی تلاش کرده اند، بی ثمر نمانده و نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع) رمز بقای عاشورا است، تصریح کرد: ارادت و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) در طول تاریخ رمز بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه حق خواهی و عدالت خواهی در فرهنگ عاشورا نهادینه شده است، ابراز داشت: بیداری اسلامی ریشه در عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی ایران دارد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به ویژگی های مسئله انتظار نیز اشاره کرد و آن را امید آفرین، نماد ایستادگی در برابر ظلم و ستم و نیروی محرکه اجرای عدالت در جهان خواند و تصریح کرد: در مکتب انتظار امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همگان است.

وی ادامه داد: مکتب اتتطار یعنی مکتب سلطان علی بن محمد باقر(ع) که با شهادتش امید می دهد که می توانیم در مقابل حکومت های ظالم و مستکبرین پیروز شویم و آنها در مقابل ما سر تعطیم فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی به فرهنگ جهانی تبدیل شد، گفت: به برکت خون شهدا بیداری اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرده و ایستادگی ملت ها در مقابل مستکیرین به یک ارزش تبدیل شده است.

تولیت آستان قدس رضوی، در پایان، مراسم مذهبی و سنتی قالیشویان مشهد اردهال را جلوه ای از عشق و دلدادگی مردم به اهل ببت عصمت و طهارت(ع) و میثاق با ولایت خواند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین