عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۴۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
نرم‌افزار جامع «رمز‌ غدیر» نرم‌افزاری محتوایی ـ گرافیکی با محوریت خطبه ‌غدیر امیرالمومنین(ع) به دو زبان فارسی، عربی است که در دو قالب موبایلی و نرم‌‌افزار رایانه‌‌ای از سوی موسسه مطلع فجر صادق طراحی، تولید و توزیع شده است.
عقیق:نرم‌افزار جامع «رمز‌ غدیر» نرم‌افزاری محتوایی - گرافیکی در مورد واقعه‌ غدیر با محوریت خطبه ‌غدیر امیرالمومنین(ع) به دو زبان فارسی، عربی است که در دو قالب موبایلی و نرم‌‌افزار رایانه‌‌ای از سوی موسسه مطلع فجر صادق با همکاری شرکت پردازش گسترش فجر طراحی، تولید و توزیع شده است.

در این نرم‌‌افزار عناوین مختلفی وجود دارد، عنوان «دشمنان غدیر» به دور از این مدار در گوشه تصویر قرار دارد که به بررسی روایی دو موضوع حضور شیطان و منافقین در روز غدیر می‌پردازد.

عنوان رمز غدیر اصلی‌ترین قسمت نرم‌افزار است که شامل متن خطبه غدیریه در 477 فراز به همراه ترجمه فارسی، صوت گویای فارسی و عربی، شرح دلخواه  است، کاربرد در این بخش می‌تواند برای هر فراز از خطبه غدیر شرح دلخواهی بنویسد که به صورت خودکار ذخیره می‌شود، همچنین کاربر در قسمت پیشینه می‌تواند برای هر کدام از فرازهای ولایی خطبه، پیشینه آن را مشاهده کند. پیشینه، یک فراز از خطبه روایاتی از رسول الله (ص)‌ است که قبل از روز غدیر به مفاهیم مشابه آن فراز اشاره دارد، در قسمت تأکیدها برای هر کدام از فرازها خطبه، فرازهای مشابه آن در این قسمت آمده است.

 

با انتخاب عنوان رمز غدیر پس از طی چند مرحله به محیط سه بعدی رمز غدیر منتقل می‌شوید، در این محیط کاربر در طی یک مسیر با رمز غدیر آشنا می‌شود.
«هشت بهشت» یکی دیگر از عناوین ویژه این نرم‌افزارست که در آن 8 مبحث تحلیلی و تحقیقی درباره موضوعاتی چون بهشت اول: مقایسه سجده بر آدم (ع) با ماجرای غدیر، بهشت دوم: مقایسه ماجرای غدیر با ظهور امام زمان (عج)، بهشت سوم:‌ مقایسه داستان یوسف (ع) با ماجرای غدیر، بهشت چهارم:مقایسه حج اکبر با حجة الوداع، بهشت پنجم: رابطه حجة الوداع با ماجرای غدیر، بهشت ششم: مقایسه «حجة الوداع و غدیر» با «محشر و عرش کریم»، بهشت هفتم: رمز غدیر [بلغ] و بهشت هشتم: موضوعات مطروحه در خطبه غدیریه مطرح شده است.

 

با صاحب حج در جستجوی ولایت: در این صفحه سیر زمانی عمره‌ها و تمتع‌های رسول‌الله (ص)، نزول آیات حج پس از هجرت و همچنین طرح موضوع ولایت در حیات مبارک پیامبر اسلام (ص) در قالب جداولی زیبا با امکان بزرگنمایی آورده شده است.

گذشته غدیر: شامل عناوین (روز غدیر در آسمانها)، (غدیر و عوالم)، (روزغدیر در میثاق عالم ذر)، (میثاق ولایت) و (انبیاء و غدیر)
اگر به غدیر عمل می‌‎شد: در این قسمت احادیثی از معصومین (ع)، صحابه و بزرگان در ذیل عنوان «اگر به غدیر عمل می‌شد» آورده شده است.
مناشدات و احتجاجات: روایات و ماجراهایی کاملاً مستند از کتب بسیار معتبر تشیع و اهل سنت
توضیح آیات غدیر: مباحثی پیرامون آیات نازل شده در روز عید غدیر

راویان غدیر: شامل اسامی راویان ماجرای غدیر از صحابه، تابعین و علمای قرن 2 تا 14 هجری با ذکر سند
اعمال، ادعیه و زیارات روز غدیر(همراه با ترجمه قسمتهایی برای بار نخست و اصلاح ترجمه‌‌های سایر قسمتها)
فضائل: احادیثی جامع درباره فضائل و قضاوت‌های امیرالمؤمنین(ع) از کتب شیعه و سنی
معجزات: کثیری از ماجراها و معجزات حضرت امیر(ع)
اشعار غدیر: اشعار عربی و فارسی با موضوع غدیر، امیرالمومنین(ع) و ولایت
کتابخانه: بیش از 194 کتاب مرجع و مشهور پیرامون موضوع غدیر و امیرالمؤمنین(ع) با امکانات جستجوی کاملا حرفه‌‎ای، کپی، چاپ

«رمز غدیر» نامزد دریافت جایزه در دو رشته‌ معارف و فرهنگ اسلامی و فرهنگ و هنر و ادبیات از ششمین جشنواره بین‌‌المللی رسانه‌‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز است.

به علت بالا بودن حجم نرم‌افزار، نسخه تلفن‌همراه آن، شامل (صوت و متن خطبه غدیر) به همراه (هشت بهشت) است که محتوایی غنی را در قالب گرافیکی منحصر به فرد به مخاطب عرضه می‌کند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین