عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
درروزعیدغدیر؛
حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت:همزمان با عید غدیرکه به نام روز ولایت وامامزادگان نامگذاری شده مراسم تکریم از سادات معزز در بقاع متبرکه برگزار می شود.
عقیق:حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون  فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز، یکشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست خبری طرح ملی جشن ولایت علوی در جمع اصحاب رسانه با  گرامیداشت دهه ولایت و هفته دفاع مقدس و بیان اینکه ۱۶۲۲ بقعه  متبرکه و امامزاده مجری طرح جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی هستند گفت:  صبح روز سه شنبه همزمان با  عید غدیرکه به نام روز ولایت وامامزادگان نامگذاری شده  مراسم تکریم از سادات معزز در بقاع متبرکه و بعدازظهر همان روز  نیز همایش بانوان ولایی  با حضور پرشور بانوان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی  با تبیین  برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت با بیان اینکه این سازمان در طول سال  ویژه برنامه هاع متنوعی را در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند گفت:  این ویژه‌برنامه‌ها با هدف ترویج معارف  قرآن و اهل‌بیت(ع) و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در اماکن متبرکه  اجرا می‌شود.

شرفخانی  با بیان ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور در حال برگزاری است  تصریح کرد: ۱۶۲۲ بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی هستند که این برنامه ملی با حضور اقشار مختلف مردم، زایران، مسافران وعلاقه مندان وسخنرانی ومداحی مادحان اهل بیت ساعت ۱۰ صبح روز عید غدیر با حرکت کاروان های شادی مردم به سمت بقاع متبرکه  آغاز  خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌ها ی دهه ولایت از روز عرفه با قرائت دعای عرفه  آغاز و همزمان با آن ویژه ‌برنامه برائت از مشرکین و یادواره شهدای مظلوم منا با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و ان شاالله این ویژه‌برنامه‌ها تا عید غدیرخم ادامه پیدا کرده و به ویژه‌برنامه‌های شب و روز عید غدیر خم متصل می شود.

شرفخانی  افزود :برگزاری نشست های صنفی با موضوع وقف؛ راه اندازی ایستگاههای همه واقف باشیم در امامزادگان و برگزاری همایش ولایت وبصیرت از جمله بر نامه های این دهه در بقاع متبر که است.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ  وقف  با رویکرد ترویج وقف ولایی بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت است و  می‌کوشیم  تا واقفین بتوانند با الطاف الهی، وقف‌هایی را در حوزه غدیر و امیرالمؤمنین(ع) به ثبت بر سانند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین