عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
استاد اخلاق حوزه علمیه:
استاد اخلاق حوزه علمیه بااشاره به اینکه دوران زندگی امام هادی(ع) دوره توجه به بحث مهدویت است، گفت: این امام بزرگوار متحمل سختی‏های بسیاری شدند که مهم‌ترین آن‌ها آماده کردن شیعه برای بحث مهدویت بود.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدرضا زنگنه، استاد اخلاق حوزه علمیه، به معرفی دوران زندگی امام هادی(ع) پرداخت و گفت: دوران زندگی امام هادی(ع) نخستین فرصتی بود که امام هادی(ع) توانست شأن و منزلت امامت را به طور کامل تبیین کند و به اثبات جایگاه امامت بپردازد.

وی بااشاره به آثار بر جای مانده از دوران زندگی امام دهم ابرازداشت: از ایشان دو اثر گران‏سنگ برجای مانده است اول زیارت جامعه کبیره که در تبیین مقام امامت بی‏نظیر است و در آن به حدود ۲۵۰ صفت از صفات ائمه(ع) اشاره دارد و دوم دعای غدیر است که مباحث غدیر را که سال‏ها مغفول مانده بود، دوباره احیا نمود.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: از طرف دیگر دوران زندگی امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) دوره حساسیت و توجه به بحث مهدویت است، از این‌رو این دو امام بزرگوار متحمل زحمات و سختی‏های زیادی شدند که مهم‌ترین آن‌ها آماده کردن شیعه برای بحث مهدویت بود.

وی درباره علت هتک حرمت و هجمه های مختلف علیه امام هادی(ع) ابرازداشت: این مسأله فقط در زمان فعلی نبوده است و در زمان خود امام نیز این گونه هتاکی‏ها نسبت به ایشان صورت می‏گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد‏رضا زنگنه در بیان علل هتاکی نسبت به امام هادی(ع) افزود: در زمان حیات امام هادی(ع) دلیل هتاکی‏ها نسبت به ایشان منحرف کردن امامت از مسیر خود بوده است تا جایی که دشمن از خانواده ایشان بر علیه امام علی‏النقی(ع) استفاده کرد چون دشمن همواره به دنبال خدشه‏دار کردن بحث امامت بوده است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که قابل تأمل است و ضعف شیعه هم به حساب می‏آید این است که مانند ائمه دیگر به امام هادی(ع) توجه نمی‌کنند و این غفلت سبب سوء‏استفاده دشمن از این موقعیت شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تاکیدکرد: در این مورد لازم است که بزرگان حوزه نجف و قم همت کنند و اهمیت موضوع را بیشتر تبیین کنند تا شیعیان نسبت به غربت این امام بزرگوار توجه بیشتری داشته باشند و فقط به یک برنامه چند ساعتی در شب شهادت این امام اکتفا نکنند.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین