عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
گزارش عزاداري هيئت غريب مدينه
تا حالا شده یکبار بگویید خدایا شکرت كه شب را قرار دادی که یکی از بزرگترین نعمت هاست. خداوند می فرماید شب را قرار دادیم تا در آن سکونت بگزینید. خواب خودش نعمتی هست. اگر خوابمان نمی‌برد باید چکار مي‌كرديم؟

عقيق: به مناسبت ايام شهادت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ابن الرضا امام علی النقی علیه السلام مراسم عزاداری در هیئت غریب مدینه در حسینیه موج الحسن علیه السلام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ملکی سخنرانی و سپس حاج علیرضا نیکنام و دیگر مداحان اهل بیت علیهم السلام به مداحی پرداختند.

حجت الاسلام ملكي در بخشي از سخنانش گفت:

در برخی از آیات قرآن داریم که خداوند می فرماید: نعمت های من را یاد کنید و شکر نعمت ها را  به جا بیاورید. دو چیز هست که فراموش میشود و شکرش را بجا نمی آوریم. خداوند در سوره قصص در آیه 71 می فرماید:

 ای پیامبر بگو: به من نشان بدهید اگر همین شب را تا روز قیامت قرار میدادم و کره زمین در تاریکی فرو می رفت چه کسی برای شما نور می آورد؟ آیا  نمی شنوید حرف من را. تا حالا شده یکبار بگویید خدایا شکرت كه شب را قرار دادی که یکی از بزرگترین نعمت هاست. خداوند می فرماید شب را قرار دادیم تا در آن سکونت بگزینید. خواب خودش نعمتی هست. اگر خوابمان نمی‌برد باید چکار مي‌كرديم. حالا باز خدا سوال دوم را از بنده هايش می پرسد که پیامبر بگو که: اگر روز را تا قیامت قرار می دادم تمام کل زمین روشن بود. چه کسی غیر از خدا می توانست شب را بیاورد که در آن استراحت کنید. آیا چشم هايتان را باز نمی کنید؟ نمی بینید چه نعمتی به شما  دادم؟

بعد می فرمايد از رحمت های خداست که هم شب را قرار داده هم صبح را  تا در شب سکونت کنید و آرامش پیدا کنید بخوابید نیرو کسب کنید. روز هم که شد راه بیافتید دنبال کارهايتان شاید شکر نعمت های من را بکنید.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین