عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۴
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا:
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: آموزه‌های قرآن نوجوانان و جوانان را در برابر آسیب‌های شیطانی بیمه می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی در جریان برگزاری آزمون طرح «آیه‌های همدلی» در این شهرستان، اظهار کرد: آزمون مذکور با محوریت حفظ و آشنایی با معارف اخلاقی سوره حجرات برگزار شد.

وی مخاطبان آزمون طرح «آیه‌های همدلی» را گروه 7 تا 13 سال و 13 سال به بالا عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن به صورت سراسری به اجرا در می‌آید.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا مدت زمان برگزاری آزمون مذکور را در طول تابستان جاری ذکر کرد و افزود: در قالب طرح «آیه‌های همدلی» می‌توان کودکان و نوجوانان را در راستای پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم ترغیب، تشویق و علاقه‌مند کرد.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور با حضور هفت نفر از حافظان خواهر در موسسه قرآنی نغمه‌های آسمانی آستارا برگزار شد، تصریح کرد: پرسش‌های آزمون مذکور به دو صورت شفاهی و کتبی بود.

حاتمی قرآن را راهنمای زندگی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برای پذیرفته‌شدگان این آزمون که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

وی بر ضرورت برگزاری چنین آزمون‌های در شهرستان تأکید کرد و گفت: نوجوانان و جوانان جامعه با حرکت در مسیر قرآن و آشنایی با آموزه‌های قرآنی می‌توانند خود را در برابر آسیب‌های شیطان بیمه کنند.

به گزارش فارس، سوره حجرات چهل و نهمین سوره از قرآن بوده که 18 آیه دارد و محتوای آن درباره رفتار جامعه اسلامی و پیامبر اسلام در قبال یکدیگر است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین