عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
توسط ۱۲ سازمان مدنی و حقوق بشر در نیجریه انجام شد:
ائتلاف سازمان‌های حقوق بشر جنوب شرقی نیجریه متشکل از ۱۲ سازمان مدنی، شیخ ابراهیم زاکزاکی را که هم اکنون در بازداشت دولت قرار دارد، شایسته جایزه زندانی عقیدتی دانستند.
عقیق:ائتلاف سازمان‌های حقوق بشر جنوب شرقی نیجریه متشکل از 12 سازمان حقوق بشر و سازمان‌های مدنی در این کشور، شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر برجسته شیعیان نیجریه را که هم اکنون در بازداشت دولت قرار دارد، شایسته جایزه زندانی عقیدتی دانستند.

ائتلاف سازمان‌های حقوق بشر نیجریه، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به این دلیل مستحق دریافت این جایزه دانستند که ایشان به مدتی طولانی بدون تفهیم جرم و دادرسی در بازداشت به سر برده و این درحالی است که هیچ گونه مدرکی دال بر استفاده از خشونت فردی و گروهی مرتبط با ایشان علیه دولت و مردم وجود نداشته است.

در ادامه بیانیه امضاء شده توسط امیکا امیگبالاسی، رهبر ائتلاف سازمان‌های حقوق بشر جنوب شرقی نیجریه با عنوان «تبانی روزنامه‌ها و رسانه‌های رژیم نسل کشی بوهاری در نیجریه آمده است:

برپایه این گزارش به نقل از islamicmovement.org، اهدای این جایزه بر اساس اصول بنیادین سازمان ملل متحد چون صلح طلبی و دوری جستن از خشونت، همچنین عدم اجرای دادرسی منصفانه و عادلانه برای ایشان انجام می‌شود. رهبر جنبش اسلامی نیجریه بیش از 240 روز یعنی 8 ماه بدون محاکمه در بازداشت رژیم محمد بوهاری قرار داشته و از آن زمان تاکنون اجازه حضور در انظار عمومی نداشته است.

گروه همچنین نقض حقوق شیخ زاکزاکی توسط رژیم بوهاری را از طریق نادیده گرفتن سایر فرایندهای قانونی محکوم کردند. به این ترتیب فعالان عنوان کردند که نقض اصول بنیادین قانونی، به مثابه به اجرا درآمدن قوانین جنگل در این کشور است.

در دسامبر سال گذشته، ارتش نیجریه بیش از 1 هزار تن از شیعیان این کشور را قتل عام کرده و 347 نفر از آنان را در یک گور دسته جمعی دفن کرد تا جنایاتش را پنهان کند. شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز از آن زمان تا کنون در بازداشت به سر می‌برد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین