عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
دکتر حسن غفاری (نمازی) و حاج مهدی ارضی در هیئت مهدی جان (عج)
دكتر نمازي با بيان اينكه اولين شب جمعه ماه رجب، "ليلة الرغائب" نام دارد، اظهار داشت: اشتباه است كه برخي اين شب را به نام شب آرزوها مي نامند، بلكه بايد گفت اين شب، شبي است كه بهترين فرصت براي طلب آمرزش است.
به گزارش عقيق، دكتر حسن نمازي در اولين شب ماه رجب در هيات مهدي جان، به بيان نكاتي در ارتباط با فضيلت اين ماه، لزوم ايجاد تغيير در خود و همچنين نحوه ي نزديك شدن شيطان به انسان پرداخت.

وي با اشاره به نوع برخورد و رفتار پيامبر اكرم (ص) در ماه رجب و اينكه ايشان در اين ماه رختخواب را جمع كرده و بيش از پيش مشغول عبادت مي شدند، گفت: شايد ما نتوانيم مانند پيامبر رفتار كنيم، اما كوچكترين كار اين است كه در خود تغييراتي را اعمال كرده و به سمت هرچه بهتر شدن پيش برويم.

دكتر نمازي با بيان اينكه اولين شب جمعه اين ماه، "ليلة الرغائب" نام دارد، افزود: اشتباه است كه برخي اين شب را به نام شب آرزوها مي نامند، بلكه بايد گفت اين شب، شبي است كه در آن رغبت به آمرزش گناهان بيشتر بوده و بهترين فرصت براي طلب آمرزش است.

وي در ارتباط با ماه پر فضيلت رجب گفت: بايد قدر اين ماه را بدانيم. فقط در دعاي "يا من ارجوه" كه مخصوص اين ماه است، نكات فراواني نهفته كه بايد از آن استفاده بهينه كرد.

اين سخنران محافل مذهبي در همين زمينه افزود: اميدواريم كه ما همگي جزء اهالي رجب باشيم و مقدمه ي آن هم اعمال تغيير در خود و شروع از خودمان است.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود به حديثي از حضرت باقر (ع) اشاره كرده و گفت: حضرت مي فرمايند كمال و تكامل در سه چيز است؛ فهم و تفقه در دين، صبور بودن در برابر مشكلات و برنامه ريزي كردن در زندگي.

نمازي ادامه داد: يك مثال براي فهم و تفقه در دين يعني اگر مي بينيم كه با انجام كار مستحبي، كار واجبمان آسيب مي بيند آن مستحب را كنار بگذاريم.

وي صبور بودن را امري جدا از بدون حرف در جايي نشستن دانست و افزود: صبر داشتن يعني در خود ظرفيتي ايجاد كنيم كه با آن بتوانيم مشكلات را حل كنيم و اين متفاوت است با اين كه به انزوا رفته و با هيچ چيز كاري نداشته باشيم.

اين سخنران محافل مذهبي در بخش پاياني مطالب خود به هفت مرحله اي كه شيطان براي تسلط بر وجود انسان طي مي كند پرداخته و بيان داشت: سياست هاي شيطان گام به كام است. اولين مرحله آن القاي وسوسه و دو دل كردن انسان براي انجام كار خطاست و راه مقابله با شيطان دراين مرحله به تاخيرانداختن گناه است.

وي مرحله دوم را تماس شيطان و نزديك شدن او به انسان دانسته و افزود: راه مقابله با شيطان در اين مرحله به ياد خدا بودن و از آن غافل نشدن است.

نمازي مرحله سوم را وارد شدن شيطان در قلب انسان عنوان كرد و به بيان چهارمين مرحله يعني وارد شدن شيطان بر روح و جان و ماندن در آن پرداخت.

 
اين سخنران محافل مذهبي غافل شدن از ذكر و ياد خدا و قرار گرفتن در سپاه شيطان به عنوان عضو آن حزب را به ترتيب پنجمين و ششمين اين مراحل دانست.

وي آخرين مرحله از تسلط شيطان بر انسان و فريب دادن او را تبديل شدن انسان به يك شيطان دانست.

بعد از سخنرانی دکتر نمازی، حاج مهدی ارضی به خواندن اشعاری در ارتباط با حضرت باقر (ع) پرداخت که در ذیل بخشی از آن را ملاحظه می کنید:
 

 
از ما گدايي مي رسد، از تو خدايي / اين خانه دارد بهر هر كس يك عطايي

با دست خالي، دست پر فرقي ندارد / اصلا گدا بودن خودش دارد صفايي

ما را رساندن تا خودت، كار خودت بود / چيدي براي ما بساط آشنايي

نيل علوم و معرفت را مي شكافي / تو موسايي وليكن بي عصايي

تو پنجمين قرآن بعد مصطفايي / تو پنجمين تفسير ذات كبريايي

گرچه امامي، باطنا پيغمبر هستي / دوم محمد(ص) بعد اصحاب كسايي

خوب است گاهي هم نمايي التفاتي / بر خاك پاي خاك پاي خاك پايي

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
0
سلام مطلب عالی بود

به وبلاگ ماهم سر بزنید لطفا:
labbaik-ya-hosein.blogfa.com
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین