عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
گرامیداشت پنج شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون
شهدای مدافعان حرم نرفتند جنگ کنند، رفتند جنگ را خاموش کنند و به جنگ پایان بدهند که اعلام کنند جنگ جنگ تا رفع فتنه.امروز اگر شهدای مدافع حرم از حریم و حرم دفاع می کنند، کودکان مسیحیت و یهودیت نیز با آرامش می خوابند

گزارش تصویری


عقیق: مراسم گرامیداشت پنج شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون و شهدای مدافع حرم منطقه هجده تهران با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن سجادی ، مداحی حاج منصور ارضی ، حاج جواد حیدری ، حاج امیر عباسی ، کربلایی محمد جواد پرچمی و ذاکرین اهل بیت (ع(در حسینیه سید الشهداء برگزار شد .

در ادامه گزیده ی از سخنان حجت الاسلام سجادی را بخوانید:

بحثی را که در این مجلس آماده کرده ام پاسخ دو سوال است که زایده شده یک سوال است، سوال این است: ائمه(ع) بغیر از حضرت حجت همه از دنیا رفته است، در زمان آنها نه داعشی بود نه این فتنه ها بود، در عصر کنونی که چنین انسان هایی که در مقابل ما قرار گرفته اند که حرم را نشانه می گیرند آیا دلیل داریم باید با این ها بجنگیم؟ از همین جا سوال دوم طرح می شود که آیا پیدایش این فتنه هایی که در این عصر است یا بعدها ممکن است بدتر از این به وجود بیایید در منابع دینی اشاره شده است؟ آیا عملکرد داعش یا دیگر گروه های تروریستی در روایات ما آمده است؟ که اگر یک زمانی کسانی پیدا شد که این خصوصیات را داشت که هر اسمی داشته باشد عملکرد او عملکرد داعش است پس جنگ با آنها مشروعیت دارد، یا نه.

سوال دوم این است، اگر ما منبعی و یا روایاتی داریم در این زمینه که باید در مقابل فتنه گری دینی ایستاد کوتاهی که در این زمینه صورت می گیرد به هر عنوان که تقصیر است آیا گناه به حساب می آید یا خیر؟


در پاسخ به سوال دوم باید عرض کنم، درباره فتنه هایی که بعد از پیغمبر(ص) به وجود می آید در کتاب های شیعه و اهل سنت روایات متعددی نقل شده است، من به 5 روایات اشاره می کنم که این 5 روایات در عصر ما دقیقا عملکردش پیدا است. تمام این روایات هم در منابع شیعه است هم در منابع اهل تسنن. ابن همات از علمای اهل سنت است و می گوید روزی پیامبر(ص) از مساله آخرالزمان صحبت  کردند و فتنه هایی که در آن زمان به وجود می آید را نقل کردند ، پیامبر(ص) فرمودند: در یک فتنه یک عده مسلمانان خون همدیگر را حلال می دانند، یک مدتی که این فتنه جاپیدا کرد و اگر کسی نیامد این فتنه را خاموش کند فتنه دومی دنبالش می آید و هم مال را به هم حلال می کنند و هم جان یکدیگر را، اگر کسانی نیامدند باز این فتنه را خفه کنند فتنه سوم شکل می گیرد، این بار می آیند ناموس یکدیگر را هم حلال می کنند، و اگر باز کسی نیامد این خفه کند چهارمی به وجود می آید که، این فتنه همگان را کور می کند و مثل دریا موج می زند و هرکس به کوه پناه نبرده بود او را خواهد کشت و کار به جایی کشیده می شود که تمام خانه های عرب ها را فتنه می گیرد. این یک دسته از روایات.


دسته دوم روایات که می گوید دامنه فتنه به کجا کشیده می شود، در این روایات می گوید تمام کشورهای عربی را فتنه می گیرد، این روایات از عبدالله ابن مسعود است که می گوید پیامبر(ص) فرمودند: می خواهید شما را هشدار دهم از هر فتنه ای که بعد از من رخ خواهد داد؟ گفتند بله بفرمایید: پیامبر(ص) فرمودند: یک فتنه از مدینه به وجود می آید و یک فتنه از مکه ،  و فتنه دیگری دامن گیر یمن می شود و جنگ خانمان سوز به وجود می آید بعد جنگی در شام به وجود می آید و یک فتنه از مشرق زمین به وجود می آید و بی گناهان در شام قربانی می شوند. بعد فرمودند: عده ای در اول این جنگ ها هستند و عده ای هم در آخر جنگ ها هستند.

دسته سوم روایات: قربانیان اصلی این فتنه چه کسانی می شوند؟ می فرماید مومنین بی گناه. این روایات را هم باز اهل سنت می گویند: ابن منذر نقل می کند: پیامبر(ص) می فرماید: 4 فتنه بعد از من به وجود می آید: اول اینکه، بی پناه فریاد می زند، خدایا به چه کسی پناه ببرم، مرحله دوم و سوم فتنه بعدی به وجود می آید که بی گناهان را سر می برند. فتنه چهارم: فتنه سختی است، ابتدا از شام و مدینه شروع می شود، دامنگیر عراق می شود در عراق تمام خواهد شد.

خب سوال این است بانی این فتنه کیست؟ مدیران این فتنه کیستند ؟ داعش است. آیا کلمه داعش داریم در روایات؟ بله داریم، حمید ابن اموات استاد بخاری است نقل می کند که این روایتی را مرحوم علامه مرعشی نجفی در جلد 22 احقاق الحق صفحه 410 می گوید: این روایت را هم شیعه نقل می کند هم اهل سنت، وقتی پرچم های سیاه را دیدید به دست یک عده نابکار دنبالشان نروید. دست از پا خطا نکنید مراقب سرزمین خویش باشید. بعد از این یک طایفه ای ضعیف النفسی می آیند که هیچ اعتمادی به آنها نیست، خصوصیاتشان این است، یک: سنگ دل هستند، خودشان را اصحاب دولت اسلام می دانند، (یعنی همین داعشی ها) به هیچ تعهدی وفادار نیستند، دم از دین می زنند اما دیندار نیستند، بر دین عمل نمی کنند، اسم هایشان ابوحسن ابوبکر با کنیه صدایشان می کنند، بزرگشان کنیه اش ابوبکر است، خود را به سادات و قریش متصل می کنند، موهای سرشان مثل زنان زلف افکن هستند، تا اینکه ما بین خویش درگیر می شوند و فتنه می خوابد. پس این فتنه ها پیش بینی شده است.


حالا وظیفه ما در قبال این فتنه چیست؟ آن چه از روایات و آیات قرآن استفاده می شود این است که وظیفه ما دفاع است. آیاتی که می خوانم روایتی که وجود دارد در ذیل این آیات هم شیعه نقل کرده است هم اهل سنت، به ما چهار راه نشان داده است، یک: شما دفاع کنید اما به مال و ناموسشان کاری نداشته باشید. دو: شما آغازگر جنگ نباشید، اگر جنگ کردند دفاع کنید. شما نروید جنگ را به مکه بکشانید، آبروی حریم و حرم را نگهدارید ولی اگر آمدند دفاع کنید. انسان فتنه افکن بدتر از آدم کش است. بعد فرمود: شما به مسجدالحرام جنگ را نکشانید مگر اگر به آنجا آمدند جنگ کنید. اگر در ظاهر خود را خادم الحریم دانستند گول نخورید. اینها خائنن الحرمین هستند.

 سه: قرآن درباره دو برادر مومنی که نه قاتل است نه فتنه افکن است می فرماید: اگر جنگیدند شما صلح کنید، اگر دیدید یک طرف ظالمانه برخورد می کند با ظالم باید جنگید، شهدای مدافعان حرم نرفتند جنگ کنند، رفتند جنگ را خاموش کنند و به جنگ پایان بدهند که اعلام کنند جنگ جنگ تا رفع فتنه.

امروز اگر شهدای مدافع حرم از حریم و حرم دفاع می کنند، کودکان مسیحیت و یهودیت نیز با آرامش می خوابند، چهار نکته پایانی را عرض می کنم: یک: ای بچه های فاطمی، اگر در جبهه کابل، هرات و.... در مقابل روس ها می جنگیدید و زمستان های سخت خانه ها را بمباران می کرد و زن و بچه ها به کوه های سرد پناه می بردند یا زینب(س) می گفتید، زینب(س) به شماها دوتا پاداش داد، یک دست متجاوز را از سر شما کوتاه کرد و به شما آبروی شجاعت داد دو، گفت بیایید یک زمانی هم از حرم خودم دفاع کنید . دو: تشکر می کنم از شما عزیزان و بچه های ولایتی که زمینه خوبی را فراهم کردید، این مدفعان حرم و حریم که به وجود آمده است بیایید دست به دست هم دهیم که تربیت بشود و همین ها زمینه ظهور را فراهم خواهند کرد. سه: شماها دیگر با جنگ بزرگ شده اید، با جنگ دیگر داریم زندگی می کنیم، وقتی در روستاها بچه ای مریض می شود به حضرت زینب(س) پناه می بردند چون دکتری نبود دعای توسلی به راه می انداختند. این خون های شماها زمینه ظهور را فراهم خواهد کرد. چهار: در خیابان ها پلاکاردی بود که یک جمله داشت که ای کاش امام مجتبی(ع) کسانی را داشت که می گفتند: ما همه عباس شما هستیم ای امام مجتبی(ع).

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین