عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته اند و از سال های بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.
عقیق:در تقویم ملی ما روز 21 تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

علت نام‌گذاری این روز را می‌توان به سالهای اختناق رضاخانی نسبت داد آنجا که در سال 1314 و در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاقها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

حجاب از جمله موضوعاتی است که انسانها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند.

خداوند در کتابهای آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

در دین اسلام و کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سالهای بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

شرایط زمانی و محیطی ترویج حجاب متفاوت است

نسرین کریمی‌نیا مدرس دانشگاه پیام نور دهلران در این زمینه اظهار داشت: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم ضروری است.

وی گفت: متاسفانه جامعه امروز ما به جهت حملات دامنه‌دار, منظم و هدف‌دار دشمنان که با بهره‌گیری از جدیدترین وسایل ارتباط جمعی صورت می‌گیرد تحت تاثیر قرار گرفته و در مواردی شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که باید مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها در مقابل آنها حساسیت لازم را نشان دهند.

وی افزود: دشمنان سعی دارند با القاء اینکه نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود ترویج می‌دهند جامعه را به سوی بی بندو باری و لاقیدی به مذهب بکشانند که اولین پایه بی‌اعتنایی به دین و مذهب همین عدم رعایت حجاب و عفاف می‌تواند باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: این در صورتی است که مسلمانان نه به جبر حکومت‌ها بلکه به دستور خداوند که در کتاب آسمانیشان آمده نسبت به رعایت حجاب و عفاف اهتمام دارند.

کریمی‌نیا ادامه داد: لازم است بر اساس شرایط محیطی و زمانی روش‌های تبلیغ و ترویج حجاب متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی گفت: بی‌تردید رسانه‌ها همان گونه که می‌توانند از سوی دشمنان برای ترویج بی‌حجابی به‌کار گرفته شوند از سویی می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیحی که از سوی کارشناسان رسانه و همچنین عالمان دین صورت می‌گیرد ابزاری برای ترویج بیش از پیش حجاب در جامعه باشند.

صدا و سیما در خصوص مسئله حجاب نقش محوری دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در این زمینه اظهار کرد: امروز دشمن می‌خواهد زنان و جامعه ما را به انحراف بکشاند تا دیگر برنامه‌های خود را عملی کند.

وی افزود: صدا و سیمای ما در این خصوص باید هوشیارتر باشد زیرا مسئولیت بسیار سنگینی دارد و باید ضمن اینکه خودش در رسانه ملی رعایت شئونات و عفاف و حجاب را داشته باشد، موضوع مهم عفاف و حجاب را در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: آرایشگاه‌ها، والدین، دانشگاه و اساتید، اصناف و بازار، ارشاد اسلامی، اماکن، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی مسئولیت بسیار سنگینی دارند و باید در ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

ترویج و نهادینه شدن فرهنگ حجاب از برنامه های سپاه است

فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دهلران از اولویت‌های برنامه‌های سپاه این شهرستان قرار دارد.

علی آبدونی افزود: امروز دشمنان سعی دارند با جنگ نرم و شبیخون غرهنگی عفاف و حجاب را در جامعه کمرنگ کنند که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از راهکارهای اساسی برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب است و این امر در اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی سپاه این شهرستان قرار دارد.

حجاب و عفاف یک موضوع ملی است

کلثوم خلیلوند مشاور استاندار ایلام نیز در رابطه با این موضوع اظهار داشت: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است که نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی گفت: حجاب و عفاف در جامعه تنها به قشر خانم‌ها اختصاص ندارد و همه را شامل می‌شود بنابراین لازم است که همه آحاد جامعه نسبت به رعایت آن اهتمام داشته باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام تصریح کرد: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید در راستای چارچوب وظایف و ماموریت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

این مسئول ادامه داد: در امور بانوان پرداختن به موضوع حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی در جامعه است و می‌توان از خانواده به عنوان اولین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

در جامعه‌ای که به عنوان ام‌القرای جهان اسلام شناخته می‌شود و 37 سال از برپایی نظام جمهوری اسلامی در آن می گذرد مشاهده مصادیق بدحجابی زیبنده نیست و اگر چه دشمنان شبانه روز با انواع و اقسام برنامه‌ها در حال ترویج بی‌حجابی هستند لازم است هم مردم و هم مسئولان نسبت به رعایت این موضوع دغدغه جدی داشته باشند.

گزارش از روح الله کرمی


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین