عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
عضو سازمان مسلمانان اهل بیت (ع) اندونزی:
خبرگزاری شبستان: مبلغ اندیشه‌های امام خمینی (ره) و عضو سازمان مسلمانان اهل بیت (علیهما السلام) اندونزی گفت: مردم جهان تحت تأثیر اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند.
عقیق:راچمن داچماتی، مبلغ اندیشه‌های امام خمینی (ره)  امروز (12 خرداد) در همایش مدیران و رابطین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری که با عنوان «میثاق با امام» در تالار غدیر شهرکرد برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) با اندیشه‌های نورانی خود، الگوی بسیاری از رهبران جهان شده است و دیدگاه‌های ایشان درباره احیای حقوق زنان در جوامع بشریت نمونه بی نظیری از واقع بینی و احیای حقوق زنان است.

 

این مبلغ اندیشه‌های امام خمینی (ره) با اشاره به نحوه علاقمندی خود به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی گفت: من در اندونزی کتابی به زبان اندونزیایی در مورد شخصیت حضرت امام خواندم که این کتاب «وصیت صوفی» نام داشت و در مورد سبک زندگی حضرت امام و نحوه برخورد وی با خانواده و همسر خود، مطالب نابی داشت که من را تحت تأثیر قرار داد.

 

داچماتی، علت تأثیر کلام و تفکر امام خمینی را بیدار کردن مردم و فطرت‌ پاک آنان دانست و تصریح کرد: قطعاً حضرت امام شخصیت تأثیر گذاری بودند و دلیل پیروی مردم از ایشان هم بیدار کردن مردم بود و هم اینکه در صدد اینکه حق مظلوم را پس بگیرند  برآمدند و با ایمان به خدا در مقابل مستکبران ایستادگی کردند.

 

این مبلغ سبک و تفاوت‌های زندگی حضرت امام خمینی با سایر رهبران جهان را جرقه اول علاقمندی خود به ایشان ذکر کرد و گفت: نقطه شروع حرکت و تصمیم  من برای مطالعه آثار و ابعاد شخصیتی ایشان در مورد سبک زندگی امام بود.

 

داچماتی، با بیان اینکه حضرت امام در خانواده خود بسیار رئوف بودند تأکید کرد: این شخصیت والا در عین مهربانی و لبخندی که بر لب داشتند با این حال با دشمنان خود نیز بسیار قاطع بودند.

 

سخنران همایش «میثاق با امام» شهرکرد در بخش دیگری از بیاناتش تعلیم امام خمینی به بشریت را آزادی و مبارزه با هر نوع ظلم عنوان کرد و گفت: پیام حضرت امام پیامی بود که به فطرت همه انسان‌های آزادیخواه یاد داد  با هر نوع ظلم مبارزه کنند و همین  اندیشه بود که فطرت انسان ها را بیدار کرد و باعث شد که مردم به دنبال وی حرکت کنند و در دنیا معجزه بیافرینند.

 

وی ادامه داد: آنچه خداوند قادر متعال به من ارزانی داشت و همه آنچه که من اکنون هستم مدیون الهاماتی است که از و حضرت امام زمان (عج) به من رسید  و هر آنچه از سبک زندگی آموخته‌ام نیز مدیون امام خمینی (ره) است.

 

این پژوهشگر اندونزیایی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به قاطعیت و شجاعت مثال‌زدنی حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: حضرت امام با قاطعیتی که داشتند تأثیر بسیار عمیقی از خود برجای گذاشتند به طوری که این قاطعیت بر همه مردم جهان علی الخصوص بانوان  کشورهای دیگر نیز به خوبی مشاهده می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین