عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
سلسله همايش هاي بين المللي قم كه در چهار روز گذشته به ميزباني استان خراسان رضوي و فارس برگزار گرديده بود، صبح امروز در سالن قدس مدرسه عالي امام خميني با حضور مديران استاني به مدت دو روز در استان قم آغاز به كار كرد.

عقیق: همايش بين المللي زيارت استان قم در مدرسه عالي امام خميني(ره) با حضور استاندار و شهردار قم، معاون گردشگری و رييس ستاد تسهيلات كشور و جمعي از مديران استانی برگزار شد.

اين همايش به از 11 تا 16 ارديبهشت به مدت دو روز متوالی در مشهد مقدس و شيراز و دو روز پايانی آن در شهر قم برگزار خواهد شد.

فردا نشست هاي تخصصی اين همايش پيرامون امور زيارتي- گردشگري با حضور استاندار قم به عنوان رييس همايش و اداره كل ميراث فرهنگي با عنوان دبي رهمايش برگزار می گردد.

حجت الاسلام مهدی حسينی هدف از برگزاری اين همايش كه همزمان با ميلاد حضرت زهرا(س) برپا گرديده، استفاده از تمام توانمندهاي مذهبي و زيارتی استان های خراسان رضوی، فارس و قم عنوان كرد.

وي افزود: تمام تلاش هاي صورت گرفته در اين سلسله همايش، براي زائرين داخل و خارج كشور و بويژه استان قم است كه بعد از حرم الهي، يگانه حرمی است كه از لسان امام صادق به حرم اهل بيت(ع) تعبير شده است.

حسينی شهر قم را به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و انقلاب شيعی معرفي كرد و اظهار کرد: قم هميشه مورد توجه جهانيان بوده و همه مسولين نظام ريزه خواره كريمه اهل بيت بوده و هستند.

دبير همايش بين المللي زيارت، وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران و بيوت مراجع و علمای شيعه حوزه علميه به عنوان مواريث ائمه(ع) در يك شهر را مسئوليت جهاني براي آن شهر دانست و گفت: همان فرمايش امام صادق(ع) كه شيعيان در اخرالزمان به قم پناه ببرند براي توجه به اين شهر كافي است.

حجت الاسلام سيدمهدی حسينی در پايان خاطر نشان كرد: برپايي سلسله همايش زيارت فرصتي شد تا برای برنامه های آينده كه به عنوان هفته زيارت درنظر داريم برنامه ريزی شود و دبيرخانه دائمي زيارت تشكيل گردد تا از ظرفيت هاي معاونت تبليغي و مقاله ها و انديشه هاي مردم قم بهره مند شويم. تا انشالله شروعی براي اينكه ظرفيت هاي قم را تا سال 1405 براي مجاورين و مشتاقينی كه به كنار امامزادگان مي رسانند افزايش دهيم. 


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین