عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
طاهری خبر داد:
مدیر آموزش خانه مداحان، از برگزاری کلاس‎های آموزش به شیوه جدید مجازی و حضوری توسط خانه مداحان خبر داد.
عقیق:مجیدطاهری مدیر آموزش خانه مداحان با اشاره به برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان اجرا می‎کنند و همچنین روند آموزش‎ جدید به علاقمندان مداحی در سراسر کشور گفت: در شب‌های ماه رمضان به مدت سی شب و هرشب از ساعت ۱۲ شب تا سحر در حسینه شهید همت واقع در میدان شهدا برنامه هیئت جامعه مداح را برگزار می‎کنیم.

وی افزود: برنامه هیئت جامعه مداح شامل نوحه خوانی مداحان با حضور غلامرضا سازگار رئیس هیئت مدیریه خانه مداحان برگزار می‌شود و در تمامی این برنامه‌ها سخنرانی هم وجود دارد.

طاهری از برگزاری کلاس‎های آموزشی برای علاقه‎مندان در سطح کشوری به صورت حضوری و مجازی خبرداد و  گفت: کلاس‌های آموزشی ما در سه گروه سنی و جنسی برگزار می‌شود. این کلاس‌ها از ۱۰ تا ۲۰ سال، بالای ۲۰ سال و خواهران در تمام سنین برگزار می‎شود.کل دوره برای آقایان ۱۴ ترم سه ماهه است که هرترم سه‌ماه ۱۲ جلسه تئوری و ۱۲ جلسه توسط هیئت آموزشی به تسلط در خواندن هنرجویان برگزار می‌شود.

مدیر آموزش خانه مداحان، ادامه داد: برنامه‎های آموزشی بسیار متنوعی را برای آقایان زیر ۲۰ سال و بالای آن در نظر داریم. همچنین کلاس‌های آموزشی خانم‌ها نیز صبح‌ها دایر خواهد بود.

وی گفت: برای تمامی هنرجویانی که در زمینه آموزش مداحی ثبت‌نام می‌کنند انجمن ادبی جهت تصحیح اشعار آئینی و متعالی شدن اشعار گزینشی که توسط خود مداحان گزینش می‌شود دایر می‎شود. انجمن ادبی نیز شنبه‌ها ساعت ۵ تا ۷ بعد ازظهر و هیئت آموزشی چهارشنبه‌ها از ساعت ۵ تا ۷ برگزار می‌شود، که تمامی این برنامه‌ها به صورت جداگانه برای خواهران هم برقرار است.

طاهری با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۲۵۰ عضور در کلاس‌های آموزشی خانه مداحان فعال هستند، گفت: ما دائما درحال عضوگیری هستیم و این بخاطر این است که انجمن ادبی و کلاس‌های آموزش ما رایگان است به همین خاطر شاهد استقبال خوب مداحان و علاقه‌مندان این حوزه هستیم.

مدیر آموزش خانه مداحان، از کلاس‎های قرآنی این خانه هم گفت و افزود: یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها بعداز ظهر، در درالقرآن خانه مداحان کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت لحن برقرار است که توسط اساتید متخصص آموزش داده می‌شوند. همه مداحان در این کلاس‌ها به ‌صورت تخصصی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده خانه مداحان در سطح کشور گفت: برای خدمت‌رسانی و ارتباط قوی‌تر با سایر مداحان در نقاط مختلف کشور کانل تلگرامی آموزش مداحی را راه‌اندازی کرده‌ایم. این کانل از تمامی نقاط کشور عضو دارد و به صورت فعال آموزش‌هایی را منتشر می‌کند.

طاهری ادامه داد: در این کانل توسط یکی از اساتید مطرح در حوزه ستایشکری به تمامی سوالات مداحان پاسخ داده می‌شود. همچنین ارزیابی و سطح درجه مداحان نیز در این کانال و توسط این استاد ارزیابی و آموزش انجام می‌شود.
مدیر آموزش خانه مداحان، بیان کرد: حدود ۳۰۰ عنوان درس در این ۱۴ ترم به‌عنوان کلاس‌های جامع مداحی گنجانده شده است . شیوه آموزش هم در کل کشور معرفی شده و برای بهره‎برداری بهتر و موثرتر از این شیوه آموزش استفاده می‌شود. این شیوه آموزشی از چهار سال پیش برای سراهای محله و خانه‌های فرهنگ به راه افتاد و این آموزش با تایید خانه مداحان در سامانه آموزشی سینا شهرداری تهران در حال تدریس است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسین بابائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلام،خواهشن کلاس مداحی رو برقرار کنید،من سخت دنبال یادگیری اصولی هستم و جایی رو نمیشناسم .
حمیدنقوی ممتازیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
نظری ندارم احتیاج به کمک بابت یادگیری مداحی دارم
مجید علی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
2
سلام
نظری ندارم نیاز به کمک بابت یادگیری مداحی دارم
ممنون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
1
سلام خواهش میکنم کلاس مجازیتونابرقرارکنیدمن خیلی علاقه مندم وب مکانی ک نزدیک باشه دسترسی ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
مداحی که آموزش هدیه فقط یک نفر یا چند نفر هستند اگر میشه نام مداح رو هم بگین .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین