عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
پای درس اخلاق آیت‌الله ضیاءآبادی
این مطلب در سال‌ها پیش، امری نامعقول و محال تلقی می‌شد و گوینده‌اش هم متهم به جنون می‌شد و متدینان نیز آن را تعبداً می‌پذیرفتند اما امروز می‌بینیم که امری عادی شده است.
عقیق: آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از اساتید برجسته اخلاق در شهر تهران است. در ادامه پای سخنان این مفسر قرآن کریم می‌نشینیم.

از یک دانشمند بزرگ اروپایی نقل شده که گفته است: ما اعتراف می‌کنیم که امروز دنیا به حکومت واحد و قانون واحد نیازمند است که تمام زمین تحت فرمان یک حاکم عادل قرار گیرد تا جنگ برطرف و صلح جایگزین شود.

این گفتار یک دانشمند غیر معتقد به دین است البته بدیهی است وقتی دنیا همچون خانه‌ای شد و ابناء بشر یک خانواده - آن هم خانواده‌ای که هر عضوی از اعضای آن دارای مسلکی خاص و آیینی مخصوص و فرهنگ و آداب و سننی جداگانه باشند - و هر یک بخواهند امور خانه را در سیطره خود قرار دهند، آیا در این خانه چگونه می‌شود زندگی آرام خالی از جنگ و جدل داشت؟

طبیعی است که چنین خانه‌ای باید تحت سرپرستی و مدیریت فردی عالم و عادل و امین قرار گیرد تا منظم شود. دنیا اکنون به چنین وضعی مبتلا شده و جداً نیاز به حکومت واحد و قانون واحدی دارد که به دست انسانی عالم عادل منزه از هر گونه خودخواهی و برتری جویی تشکیل و اجرا شود و او همان امام معصومی است که به عقیده شیعه امامیه از مادر متولد شده و هم اکنون در پس پرده غیبت به انتظار فراهم شدن شرایط ظهورش به سر می‌برد تا به اذن خدا ظاهر شود:

««یملأ الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلماً و جوراً»؛

و زمین را پر از عدل و داد کند همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.

در آیه 83 سوره مبارکه «آل عمران» آمده است:

«وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا»؛

تمام کسانی که در آسمان‌ها و زمین هستند یا از روی اجبار در برابر فرمان او تسلیمند.

از حضرت امام صادق علیه‌السلام ذیل این آیه رسیده است که:

«اذا قام القائم لا یبقی ارض الا نودی فیها شهادة ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله»؛

وقتی قائم (حضرت مهدی موعود علیه‌السلام) قیام کند نقطه‌ای از زمین باقی نمی‌ماند مگر اینکه آنجا ندا به شهادت بر توحید خدا و رسالت حضرت محمد(ص) داده می‌شود.

در روایات مربوط به عصر ظهور آمده است که حضرت مهدی(عج) در مکه خروج می‌کند و تکیه بر دیوار کعبه داده و سخن می‌گوید و سخن ایشان را همه مردم در هر جا که هستند می‌شنوند و خودش را هم می‌بینند.

این مطلب در سال‌ها پیش، امری نامعقول و محال تلقی می‌شد و گوینده‌اش هم متهم به جنون می‌شد و متدینان نیز آن را تعبداً می‌پذیرفتند اما امروز می‌بینیم که امری عادی شده است. همچنین آمده است که:

گروه معدودی که اصحاب خاص حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان خواهند بود سیصد و سیزده تن به تعداد اهل بدرند؛ در ظرف یک ساعت (از اقطار عالم) در مکه اجتماع می‌کنند در حالی که:

«المفقودون عَن فُرُشِهِم فیُصبِحون بِمَکّه»؛ شب از بستر خوابشان ناپدید می‌شوند و و صبح در مکه گِرد هم می‌آیند.

آری! ما شیعه امامیه معتقدیم که حضرت مهدی موعود(عج) تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی به تقدیر خداوند حکیم، قرن‌ها پیش از مادر متولد شده و هم اکنون در کنف حمایت خدا زنده و سالم است و منتظر تا شرایط ظهورش فراهم شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین