عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
جشن میلاد سرداران کربلا در هیئت عشاق الائمه(ع)مسجد پنبه چی
پیغمبر(ص) فرمودند: برای این شعبان را شعبه شعبه گفته اند که خیرات خدا پراکنده است. و خداوند ارزاق مومنین را در این ماه تقسیم می کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد سرداران کربلا با سخنرانی حجت الاسلام دکتر نمازی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری و حاج علی جهانبخش در هیئت عشاق الائمه مسجد پنبه چی برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام نمازی را بخوانید:

اولیای خدا می گویند شعبان دهلیز رمضان است. اگر می خواهید ماه رمضان را خوب درک کنید توجه کنید به شعبان. توجه به این ایام حال انسان را در شب قدر درست می کند. اینها همه حساب کتاب دارد. قرار نیست معجزه بشود که یک شب انسان از اولیاء خدا بشود. باید کم کم توجه کنید تا انشاءالله به مقامات بالا برسید. بیایید در این ماه زیاد توبه کنید.

 آقای ملکی تبریزی رحمت الله علیه در المراقباتشان می فرمایند: رجب ماه اذکار الهی است و شعبان ماه روزه الهی است. در شعبان اگر می خواهید عباداتان مورد توجه قرار بگیرید باید به روزه این ماه توجه کنید. پیامبر(ص) فرمود: شعبان ماه من است و در این ماه برای محبت به من روزه بگیرید. این یک سرٌی دارد. روزه گرفتن در این ماه شما را به پیامبر(ص) نزدیک می کند. لذا بنایتان این باشد در این ماه حداقل سه روزش را روزه بگیرید. امام صادق(ع) فرمودند: کسی که سه روز آخر شعبان را روزه بگیرید و به ماه رمضان برساند مانند این است که دو ماه پی در پی روزه گرفته است.

یکی دیگر از اعمال این ماه بسیار استغفار کردن است. آمده است که در این ماه روزی 70 بار استغفار کنید. با فضیلت ترین کارها در این ماه دو چیز است؟ یک: استغفار، دو: صدقه. این صدقه هم فقط پول نیست، در روایت داریم شما اگر با خانواده تان خوش خلقی کنید این صدقه است. خوش رفتاری با برادر دینی صدقه است. پیغمبر (ص) فرمودند: هرکس در این ماه صدقه بدهد خدا بدنش را از آتش جهنم دور می کند.

یکی دیگر از اعمال این ماه صلوات زیاد است. گفتند در این ماه هرچه می توانید صلوات بفرستید. انسانی که زیاد صلوات بفرستد خداوند به او نوری می دهد که بتواند ببیند و از ظلمات خارج شود. یکی از دوستان می گفتند: کنار آقای بهاءالدینی نشسته بودم یک شخص غیرموجه آمد کنار ایشان و گفت: آقا یک استخاره باز کن برایم. آقا گفتند: چشم و استخاره گرفتند. بعد فرمودند خیلی خوب است ، می خواهید ازدواج کنید؟ این شخص گفت بله می خواهم ازدواج کنم. وقتی آن شخص رفت، من گفتم: آقا من ایشان را می شناسم این دزد محل است. شما با این استخاره یک دختر را بدبخت کردید. آقا گفتند: نه، این زنش هم مثل خودش دزد است نگران نباش اینها با هم خوب و خوش هستند. این همان نوری است که خداوند گفته است حقایق را روشن می کند. وقتی از خانه خارج می شوید و به سمت مسجد می روید صلوات بفرستید، از فرصت ها استفاده کنیم برای این اعمال که بسیار هم فضیلت دارد و بر انسان تاثیر می گذارد.

پیغمبر(ص) فرمودند: برای این شعبان را شعبه شعبه گفته اند که خیرات خدا پراکنده است. و خداوند ارزاق مومنین را در این ماه تقسیم می کند.

یکی دیگر از اعمال این ماه مناجات شعبانیه است. مناجات شعبانیه تنها مناجاتی است که همه ائمه می خواندند. این خیلی مهم است.

امام کاظم(ع) می فرمایند: این جمله را حسن ابن جهم از شاگردان خاص امام کاظم(ع) نقل کرده  که روزی خدمت آقا رسیدم به امام(ع) سلام کردم . دیدم آقا حالش خوب بود و گفتم آقا مرا هم دعا بفرمایید. آقا گفتند فکر می کنید من شما را دعا نمی کنم. گفتم چرا ، حتما مرا هم دعا می کنید.  آقا گفتند: از کجا فهمیدی؟ گفتم به این دلیل که من از شیعه های شما هستم و شما حتما همه شیعیانتان را دعا می کنید. امام(ع) فرمودند: فکر می کنی فقط به این دلیل است؟ اگر می خواهی ببینی چقدر در دل من جاری و ببینی چقدر دعایت می کنم ببین من چقدر در دل تو جا دارم. حالا ما هم اگر می خواهیم ببینیم چقدر امام زمان(عج) ما را دوست دارد ببینیم ما چقدر او را دوست داریم.

اما نکته بعدی از ویژگی امام حسین(ع) می خواهم برایتان بگویم. امام حسین(ع) ویژگی های منحصربه فرد زیادی داشتند. از امام صادق(ع) است که شخصی آمد پیش ایشان و امام(ع) گفتند: تا الان کربلا رفتی؟ این شخص گفت: خیر. امام(ع) فرمودند: حیف واقعا حیف. اگر کسی مومن باشد و اهل بهشت هم باشد، اگر به زیارت قبر غریب جد ما نرفته باشد دین و ایمانش ناقص است. و اگر این شخص وارد بهشت بشود پایین تر از  تمام بهشتیان است.

واقعا کربلا را از دست ندهید. هرجور می توانید خود را به کربلا برسانید، آثاری دارد این کربلا، حتی مکه را می گویند اگر امنیت ندارید و یا پول ندارید نروید. اما کربلا را بسیار توصیه کرده اند.  این ویژگی سیدالشهدا(ع) است.

یک نکته دیگر اینکه ولایت پذیری باید داشته باشیم. تمام کسانی که آمدند سمت امام حسین(ع) اینها همه ولایت پذیر بودند و این ولایت پذیری واقعا بسیار سخت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین