عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
سومین همایش سراسری هیأت های نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور ٢٢ تا ٢٤ اردیبهشت در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان، مدیر واحد نوجوانان و جوانان عاشورایی ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام اظهار داشت: در سومین همایش سراسری هیأت‌های نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور مدیران ٢٥٠ هیأت شرکت خواهند کرد.

پناهیان با بیان اینکه در دو همایش قبلی در آبادان و مشهد، هدف هویت بخشی به هیئات نوجوانان و جوانان عاشورایی به عنوان هیئات مستقل اما در عین حال هماهنگ با هیئات رزمندگان اسلام برگزار شد، مهمترین هدف همایش سوم را دستیابی به ساختار و سازمان مطلوب در این هیأتها - به عنوان تشکلهای خودجوش و انقلابی که مورد عنایت خاص رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارند- بیان کردند.

دبیر سومین همایش سراسری هیأت های نوجوانان و جوانان عاشورایی در تشریح برنامه های همایش موارد ذیل را برشمرد: 

١. سخنرانی های تخصصی؛ که در موضوعات موردنظر رهبر معظم انقلاب در ماههای اخیر نظیر: «شاخصه های انقلابی گری»، «عوامل ماندگاری انقلاب» و همچنین «روش تعمیق باورهای دینی در جوانان» انجام خواهد شد.
٢. برگزاری کارگاهها؛ که به دو صورت برگزار خواهد شد: کارگاههای «آموزشی» در موضوعات: «سازمان مدیریت هیأت»، «جلسه قرآن هیأت» و «ضرورت و اصول برگزاری جلسه هفتگی هیأت»؛ و همچنین موضوعات «کاری» از جمله «رسانه هیأت»، «فرهنگی هیأت» و...
٣. جلسات میزگرد و پرسش و پاسخ با حضور مسئولان ستاد مرکزی؛ برای حل مشکلات موجود هیأت ها و بیان انتقادات و پیشنهادات توسط مدیران هیأت ها
٤. معرفی هیأت های برگزیده کشوری
٥. برنامه های جانبي؛ از جمله زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله عليها و مسجد مقدس جمکران، دیدار با علما و..

پناهیان یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش را دیدار مدیران هیأت های نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور با یکدیگر و همفکری و هم افزایی با یکدیگر عنوان کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین