عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه بعد از حادثه 11 سپتامبر تعداد مسلمانان نیز بیشتر شده‌ است، گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر ترجمه‌های قرآن بیشتر چاپ شد و این نشان می‌دهد که اقدامات علیه اسلام سبب می‌‌شود اسلام بیشتر شناخته شود.
عقیق:جشن عید مبعث شامگاه چهارشنبه با حضور آتسوکو هوشینو بانوی مسلمان شده ژاپنی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد.

آتسوکو هوشینو بانوی مسلمان شده ژاپنی در این مراسم با بیان اینکه 13 سال است که مسلمان شده‌ام و در حال حاضر نیز اسم خودم را به نام فاطمه تغییر دادم و در تهران زندگی می‌کنم، گفت: تا قبل از حادثه 11 سپتامبر از اسلام چیزی نمی‌دانستم اما بعد از این حادثه که توطئه‌ای ضد اسلام بود به اسلام علاقه‌مند شدم.

وی عنوان کرد: من از اسلام چیز زیادی را نمی‌دانستم فقط این را می‌دانستم که این دین از نظر جمعیت دومین دین در دنیا است.

بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه بعد از توطئه‌ای که در 11 سپتامبر بر ضد اسلام رخ داد کنجکاو شدم و برای واقعیت اسلام تحقیق کردم، تصریح کرد: رسانه‌های ژاپنی مسلمانان را بسیار عقب افتاده هستند و مسلمانان از حقوق بشری برخوردار نیستند اما اینطوری نبود.

آتسوکو هوشینو افزود: من کم‌کم عاشق قرآن شدم و فهمیدم که بیش از 750 آیه در قرآن وجود دارد، قرائت قرآن برای من جذابیت داشت.

وی ادامه داد: تفاوت در زن‌ها و مردها، نژادها، رنگ‌های پوست و زبان‌ها از نشانه‌های خداوند است اما انسان‌ها در دنیا بر سر همین موضوعات و تفاوت‌ها همدیگر را می‌کشند و جنگ و جدال می‌کنند.

بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه اگر تمام مسلمانان مثبت فکر کنند دنیا بسیار خوب می‌شود، گفت: برای انسان‌ها آزادی نسبی وجود دارد و آزادی مطلق تنها برای خداوند است، برای انسان‌ها بنده خدا بودن مهم است و این موضوع آزادی محسوب می‌شود.

آتسوکو هوشینو عنوان کرد: من آزادی را از کوچکی دوست داشتم و در حال حاضر نیز آزادم و آزادی خودم را در نزد خدا بسیار دوست دارم.

وی با بیان اینکه تغییر دادن زندگی و عوض کردن سبک زندگی همت می‌خواهد، یادآور شد: من با منطق اسلام را قبول کرده بودم اما مسلمان نشده بودم، قرآن می‌خواندم اما با زبان عربی آشنا نبودم تا اینکه یک شب که قرآن می‌خواندم رسیدم به سوره یاسین، این سوره را که خواندم تجربه معنوی خوبی را به من داد و در جلوی خود نوری را احساس می‌کردم و همین نور دستم را گرفت و از همان موقع به دنبال نور هدایت شدم.

با شناخت امام علی(ع) قادر به پذیرش تشیع شدم

آتسوکو هوشینو با بیان اینکه دعاهای بسیاری را می‌خواندم و با این دعاها منقلب شدم و تحت تاثیر قرار گرفتم، دعاها محتوا داشت و در این دعاها عظمت خدا با کوچک و حقیر بودن انسان‌ها مقایسه می‌شد، تصریح کرد: من وقتی که امام علی (ع) را شناختم توانستم تشیع را قبول کنم.

بانوی مسلمان شده ژاپنی بیان کرد: وقتی که مسلمان شدم چیزی برای من تغییر نکرد بلکه تازه آن موقع امتحانات الهی برای من آغاز شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ام غیر مسلمان است و می‌خواستم برای آمدن به سرزمین اسلامی مهاجرت کنم، عنوان کرد: 6 سال گذشته خداوند آرزویم را برآورده کرد و توانستم به سرزمین خجسته ایران مهاجرت کنم.

آرزویم در ایران تحقق یافت

آتسوکو هوشینو با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در کشور ایران برای من اتفاق افتاد شنیدن صدای اذان از مسجد بود، گفت: در شهر خودم آرزویم این بود که اذان را از مسجد بشنوم و با برادران و خواهران دینی نماز بخوانم و به لطف الهی به این آرزو در ایران رسیدم.

بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه مبعث پیامبر اکرم (ص) بذری برای شکوفایی اسلام است، افزود: اسلام آوردن من یک مبعث بود.

وی با بیان اینکه تغییر زندگی به نظر من در دو نوع اتفاق می‌افتد؛ ابتدا تغییر به مرور زمان و دوم تغییر یک‌دفعه، ادامه داد: کسی که اصلا نماز نمی‌خواند نمی‌تواند تمام نمازهای واجب و یا نافله را سر وقت بخواند و یا از کسی که اصلا قرآن نمی‌خواند نمی‌توان از وی انتظار داشت که هر روز یک جز قرآن بخواند مطمئناً سخت است و نیاز به تمرین دارد و این موضوعات باید به مرور زمان اتفاق بیافتد.

ارتباط برقرار کردن با خدا تمرین می‌خواهد

آتسوکو هوشینو با بیان اینکه تفکر کردن، دعا، نماز خواندن و ارتباط برقرار کردن با خدا تمرین می‌خواهد، عنوان کرد: در تغییر یک‌دفعه در زندگی باید ابتدا زمینه‌ و بذری داشته باشیم.‌

بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه اگر انسان‌ها اراده داشته باشند بسیاری از کارها درست می‌شود، تصریح کرد: خدا رحمان و رحیم است و منتظر است ما به طور صحیح راه درست را انتخاب کنیم و اراده درستی در زندگی خود داشته باشیم.

وی در پاسخ یکی از حضار درباره اینکه برای برگشتن به ژاپن مشکلی ندارید و نمی‌خواهید خانواده خود و مردم ژاپن را به اسلام هدایت کنید، افزود: مشکلی برای من در شهرهای بزرگ ژاپن وجود ندارد و تنها در شهرهای کوچک به دلیل اینکه مردم آنجا به اسلام آشنا نیستند مشکل بیشتری دارم.

قصد معرفی اسلام به مردم ژاپن را دارم

آتسوکو هوشینو در ادامه گفت: تاکنون توفیقی نداشتم تا خانوده‌ام را به اسلام واقعی هدایت کنم اما قصد دارم اسلام واقعی را برای خانواده خودم و ژاپنی‌ها معرفی کنم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها اسلام را سیاه‌نمایی می‌کنند، بیان کرد: از روی تحقیق خودم اسلام آوردم و با توجه به اینکه ایران به طور رسمی تنها کشور شیعه است به اینجا مهاجرت کردم.

بانوی مسلمان شده ژاپنی با بیان اینکه بعد از حادثه سپتامبر مسلمانان نیز بیشتر شده‌اند، گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر ترجمه‌های قرآن و زندگی حضرت رسول اکرم (ع) بیشتر چاپ شد، کارهای دشمنان علیه اسلام سبب می‌‌شود اسلام بیشتر شناخته شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین