عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
معاون حقوقی سازمان اوقاف گفت: در سال 94 حدود 700 رای به نفغ موقوفات، اجرایی شده است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در هفتمین مجمع سراسری مدیران و مسئولان سازمان اوقاف با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 94 اظهار داشت: 20 درصد اسناد مالکیت موقوفات کشور طی سال های 93 و 94 اخذ شده است و در سال 94 در راستای تثبیت مالکیت موقوفات کشور 11 هزار جلد سند مالکیت اخذ شد، که ارزش این موقوفات سند دار شده 5 برابر موقوفات سند دار شده در سال 93 است.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون اطلاعات حدود 150 هزار رقبه دارای سند در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی با ارائه گزارشی از روند پیگیری تفاهم نامه منعقد شده سازمان اوقاف با منابع طبیعی تصریح کرد:  لایحه ای به منظور تسریع در اجرای این تفاهم نامه، مطابق با نظر دستگاه های نظارتی برای تصویب در هیئت دولت ارسال شده است.
 
وی با اشاره به بررسی سه هزار پرونده دعاوی پیرامون موقوفات در محاکم قضایی گفت: در سال 94 حدود 700 رای به نفغ موقوفات، اجرایی شده است.
 
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به برنامه پنجساله ششم سازمان اوقاف تصریح کرد: براساس این برنامه در 5 سال آینده هیچ موقوفه، رقبه، بقعه متبرکه، مسجد و مکان دینی تحت پوشش اوقاف نباید بلاتکلیف باشد و باید همگی دارای سند مالکیت تک برگی باشند، که در این راستا، برنامه های متعددی از قبیل شناسایی موقوفات مجهول، توافق با منابع طبیعی و توافق با سازمان ثبت احوال در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: تعیین تکلیف رقبات در تصرف افراد حقوقی و حقیقی و همچنین تعیین تکلیف رقباتی که در طرح های عمرانی قرار گرفته اند، از اولویت های برنامه ای این معاونت در سال 95 است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین