عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا:
معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث از برگزاری نخستین همایش «حدیث و هنر» با هدف تلفیق گزاره‌های دینی با ادب و هنر و ترویج آن در جامعه خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث با اشاره به همایش ملی «حدیث و هنر» گفت: یک از رسالت‌های مهم ما در دارالحدیث آشنا کردن جامعه با معارف دینی به ویژه سبک زندگی پیشوایان معصوم علیهم‌السلام است. در این راستا قالب‌های متنوعی وجود دارد که باید از آن قالب‌ها و اشکال استفاده و محصولات فرهنگی را به شکل این قالب‌ها به مخاطبان برخوردار از سلایق گوناگون عرضه کرد تا شاهد رسوخ این معارف در زندگی آنان بوده از این طریق هنجارهای اجتماعی متناسب با آموزه های دینی را پدید آورد.

وی اظهار داشت: تلاش ما بر آن است تا با استفاده از قالب‌هایی همچون تولید آثار مکتوب، نرم افزارهای چندرسانه‌ای و عمومی، تیزرهای کوتاه معارفی، پوسترها و تابلوهای فاخربه هدف متعالی خود نزدیک شده و در این راستا گام برداریم از این رو برگزاری همایش ملی «حدیث و هنر» نیز دراستای تحقق این هدف مهم برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث، ترویج معارف اهل بیت(ع)، تقویت دینداری و نهادینه‌سازی سبک زندگی دینی در بین مردمِ و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و قالب‌های روزآمد را از اهداف برگزاری همایش ملی «حدیث و هنر» برشمرد.

وی یادآور شد: شاعران یکی از گروه‌های نخبگانی کشور هستند که فعالیت‌های هنری آنها در عمق جامعه نفوذ و تا مدت‌های مدیدی تأثیرگذار است لذا این همایش به منظور هدایت سروده‌های شاعران فرهیخته برای جهت دهی‌ به سوی این معارف و ماندگار ساختن آن در سطح عموم جامعه برگزار خواهد شد.

سبحانی‌نیا درباره چگونگی ارسال آثار منظوم برای دبیرخانه همایش تصریح کرد: به زودی فراخوان همایش اعلام و از طریق پایگاه‌های الکترونیکی hadith.net و darolhadith.org اطلاع‌رسانی خواهد شد و طبق برنامه‌روزی صورت گرفته در شهریور سال جاری اختتامیه این همایش در قم برگزار خواهد شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین