عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
چهره‌های تشیع انگلیسی/۲
از مهمترین اقدامات شبکه اهل‌بیت به ریاست «حسن اللهیاری»، تمرکز بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عید الزهرا» به بهانه سالمرگ خلیفه دوم بود.

عقیق:همایش ملی «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی» با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، آیت‌الله روح‌الله قرهی و حسن رحیم‌پور ازغدی ساعت 16:30 روز سه‌شنبه 31 فروردین در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.


همچنین در این همایش، کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» رونمایی خواهد شد. این کتاب با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراطگرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شده است و ماهیت جریان افراطگرای تشیع انگلیسی را بررسی می‌کند. همچنین موضوعات گوناگونی را از جمله «سرمایهگذاری و طراحی نظریهپردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازیها، فصل مشترک جریان شیرازیها و جریانهای لندننشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقهافکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازیها و تشیع انگلیسی و اصلیترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعتهای این جریان در مجامع مذهبی» بررسی می‌کند.

قسمت‌هایی از این کتاب به معرفی چهره‌های مروج و مبلغ تشیع انگلیسی اختصاص دارد که بخش دوم آن را در ادامه می‌خوانیم:

*
حسن اللهیاری

یکی دیگر از عوامل فعال و حامیان جریان سید صادق شیرازی به جهت قرابت تفکرات و بهره مندی از دیدگاه‌های این جریان، دائماً به تبلیغ و دفاع از مرجعیت شیرازی می‌پردازد، شیخ هتاک و طلبه جوانی است به نام «حسن اللهیاری» که با وجود هتاکی‌های گستاخانه نسبت به قریب به اتفاق مراجع عظام، نسبت به مرجعیت و مواضع سید صادق شیرازی با احترام و تکریم برخورد می‌کند و جایگاه او را سوای دیگران می‌شمارد.

باز هم جالب است بدانید جریان شیرازی هیچگاه حاضر به رد و اعلان برائت از حسن اللهیاری و شبکه ماهواره‌ای فتنه انگیز وی نشده است.

شیخ حسن اللهیاری روحانی‌نمایی اهل افغانستان است که هم اکنون مقیم آمریکاست. چند سال پیش در قم با حمایت آمریکایی‌ها شبکه‌ای به نام اهل بیت(ع) را تأسیس کرد که بعدها اسناد دست‌نشاندگی آن افشا شد.

قم و اسم شبکه اهل بیت را از آن جهت انتخاب کرده بودند که باعث بدنامی شیعه شوند و شیعه را در اذهان اهل سنت خراب کنند. شبکه اهل بیت، در دوره فعالیت خود برای برجسته ساختن اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی، هم سو با سیاست‌های استکبار و انجمن حجتیه مطالبی را تهیه می‌کرد.

تمرکز بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عید الزهرا» در نهم ربیع الاول در سالمرگ خلیفه دوم از مهمترین اقدامات این شبکه بود.

البته هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) راه‌اندازی شده است غیر عقلایی و باطل جلوه دادن شیعه بوده و هست.

با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد. بعد از مدتی دفتر این شبکه در قم تعطیل شد. بعد از تعطیلی عوامل آن ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و اصل ولایت فقیه، مدعی شدند که رویکرد نظام حمایت از اهل سنت و تضعیف مکتب اهل بیت (ع) است.

جالب توجه این است که عوامل انجمن حجتیه نیز در همراهی آشکار با عوامل این شبکه، با انتقاد از آنچه آزادی عمل اهل سنت در ایران نامیدند از ضرورت حمایت از شبکه اهل بیت سخن می‌گفتند.

*
اللهیاری و انتساب دروغین به مرجعیت

اللهیاری مدتی این شبکه را منتسب به مراجع معرفی می‌کرد و مدعی بود بیوت مراجع از آن حمایت می‌کنند. بعد از برملا شدن دست این شبکه و معلوم شدن نقش آمریکا در حمایت از آن، هیچ مرجعی به حمایت از این افراد حاضر نشد و این ادعا از سوی مسئولان بیوت مراجع رد شد.

از میان مراجع تقلید، تنها بیت «آیت‌الله قربان علی محقق کابلی» از علمای افغانی مقیم قم از شبکه اهل بیت حمایت می‌کرد که با افشار ماهیت تفرقه افکنانه آن، او نیز طی اطلاعیه‌ای که در مهر 89 منتشر شد، با تأکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان اعلام کرد:

از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت جدا تقاضا می‌شود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند.

هم اینک مقر اصلی این شبکه در شهر سانتیاگو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا است که در ظاهر توسط «حسن اللهیاری» و در واقع توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیزم اداره می‌شود.

*
دیدگاه‌های حسن اللهیاری

اللهیاری اهل تسنن را بدعت گذار و آنان را فرقه عمریه و بکریه می‌خواند و فحاشی‌های زننده‌ای نسبت به آنها روا می‌دارد تا جایی که به شیخ بی ادب مشهور است. او حتی پا را فراتر ازاین می‌نهد و به مراجع توهین کرده و حتی افرادی مثل مرحوم آیت‌الله بهجت و مکارم شیرازی را نیز عادل نمی‌داند و اخیرا مدعی شده است که مراجع قم قدرت طلب ‌اند و به دنبال ریاست هستند و هوای نفس بر عقل آنان غلبه کرده است و امام زمان (عج) بعد از ظهور سر خیلی از آن‌ها را خواهد برید.

اوج ادعاهای عجیب او جایی است که مدعی می‌شود اعلم و افضل از تمام علمای عصر غیبت است.

ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی، تأیید شعار نه غزه نه لبنان به این بهانه که اول بقیع را باید آزاد کرد، ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه، جایز ندانستن برپایی حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان (عج) و توهین به ولایت فقیه، خط سیری است که آشکارا در این شبکه دنبال می‌شود.

برای خلاصه‌تر شدن مطلب و ادای حق مطلب عناوینی از اهم دیدگاه‌های او را ذکر می‌کنیم:

-
ایجاد تفرقه و عداوت عمیق بین شیعه و سنی

-
تأیید و تبلیغ شعار نه غزه نه لبنان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه بماند برای بعد

-
تلاش در ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (اللهیاری اساساً مراجع را عادل نمی‌داند به کرات به حضرت امام خمینی توهین کرده و به رهبر معظم انقلاب اهانت می‌کند)

-
حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تنزل جایگاه استراتژیک جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و مسلمانان جهان به دشمن اهل بیت

-
مقایسه هدفمند نظام مقدس جمهوری اسلامی با حکومت عباسیان

-
دفاع تمام قد از ایالات متحده آمریکا به بهانه آزادی بیان در آن

*
تفکراتی منطبق با انجمن حجتیه

اعتقادات و حرف‌های اللهیاری شدیداً منطبق بر تفکرات انجمن حجتیه است او از افرادی است که معتقد است هیچ کاری نباید انجام داد و فقط باید منتظر باشیم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد، بنابر همین اعتقاد از اساس مخالف با جمهوری اسلامی است او می‌گوید، حکومت اسلامی را فقط باید ولی معصوم تشکیل بدهد.

با قمه زنی شدیداً موافق است و می‌گوید به عشق امام حسین (ع) همه کاری باید کرد.

*
دشمنی سرسختانه اللهیاری با ولایت فقیه

حسن اللهاری کارشناس! شبکه افراطی اهل بیت در تاریخ سوم خرداد 1392 می‌گوید: من همیشه گفته‌ام ولایت فقیه یعنی همان ولایت ابلیس... 99درصد علمای شیعه مخالف ولایت فقیه هستند. ما ولایت فقیه را منحرف، حکومتی ظالمانه، استبدادی و باطل می‌دانیم.

*
توهین به عرفان و عرفا

حسن اللهیاری در شبکه اهل بیت در تاریخ 17/4/92 گستاخانه به آیت‌الله جوادی آملی توهین کرده و می‌گوید: افرادی که مشغول آموختن فلسفه و عرفان هستند توجه به عقاید حقه ندارند و فکر می‌کنند چون فلسفه می‌خوانند قادر هستند جواب شبهات را بدهند. آقای جوادی آملی به این مسئله خیلی افتخار می‌کند. من وقتی در قم بودم شاهد این موضوع بودم. شما اصلاً شبهات را بلد نیستی، تو چه فکر کرده‌ای...؟ کسی که اسفار می‌خواند و آن را تدریس می‌کند اصلا نمی‌تواند شبهه جواب بدهد. خودش سراپا شبهه مجسم است!

*
اللهیاری و توهین به حوزه‌های علمیه

وی همچنین در تاریخ17/4/92  با حمله بی شرمانه به حوزه علمیه قم می‌گوید: حوزه علمیه قم افراد را بی سواد پرورش داده و فقط به آنها شعار می‌آموزد مثل این شعار که اسرائیل و آمریکا بد و جهان خوار هستند و یا اینکه یهودیان آمده‌اند و چه توطئه‌هایی بر ضد اسلام انجام داده و می‌دهند... علمای قم در مباحث اعتقادی بسیار ضعیف هستند.

*
توهین به مراجع و علما

اللهیاری در تاریخ 1/8/92 با توهین وقیحانه به آیت‌الله مصباح یزدی می‌گوید: .... یزدی گفته مدیریت امام خامنه‌ای شبیه مدیریت معصوم است... این.... چقدر.... است!

*
اللهیاری و تحریم جهاد علیه کفار حربی

وی که در اظهاراتی، خیانت خود را علیه ممالک اسلامی و قیام‌های بیداری بخش اسلامی در منطقه آشکار ساخت، در بخشی از اظهاراتش می‌گوید: در افغانستان شیعیان خودشان را به نابودی دادند،‌ گفتند شوروی کافر است بر علیه او می‌جنگیم.

خیلی اشتباه بزرگی کردند، باید می‌گذاشتند کمونیست‌ها افغانستان را می‌گرفتند، آمدند گفتند که ما جهاد می‌کنیم بر علیه شوروی و می‌خواهیم مسکو را فتح کنیم. هر موردی با مورد دیگر فرق می‌کند. یک موردی هست که واقعاً کافر بد است و مسلمان از او بهتر است در اینجا باید بر علیه کافر مبارزه کرد، اما آن موارد نادر است...

حال همراهی و حمایت این شخص هتاک که رسالتی غیر از تعمیق تفرقه و نفرت در بین فرق اسلامی و تضعیف مکتب تشیع را دنبال نمی‌کند، با جریان شیرازی و عدم اظهار مخالفت و یا اعلان برائت این جریان از افرادی مثل حسن اللهیاری، خود از بزرگترین شواهد بر ماهیت حقیقی این جریان افراطی شیعی است.

منبع:فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین