عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
شیخ رضا جعفری در هيئت چمنی سخنراني و حاج منصور فقط دعا كرد
تسلیم امر خدا بودن بهترین رویکردی است که انسان می تواند در زندگی خود در پیش گرفته و قطعا به حقایق واقعی نظام آفرینش با آن دست پیدا خواهد کرد.
به گزارش عقیق، حجت الاسلام شیخ رضا جعفری شب گذشته در هیات حسین جان که در حسینیه مرحوم چمنی برقرار بود به بیان نکاتی در ارتباط با اتحاد نفس ناطقه با اشیاء مورد توجه و همچنین تسلیم امر خدا بودن پرداخت.

وی اظهار داشت: توجه به هر کدام از اشیای پیرامونی، موجب آن می شود که نفس ناطقه با آن شی متحد شده و این اتحاد باعث تاثیر پذیری روح خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: تاثیراتی که نفس ناطقه به سبب اتحاد اشیا با آن ها پیدا می کند هم میتواند مثبت و هم منفی باشد و ما به دنبال تاثیر پذیری مثبت و روحانی از آن ها در خود هستیم.

وی مقام تسلیم را از جمله مراتبی دانست که در بین علما از قداست و جایگاه خاصی برخوردار بوده و افزود: تسلیم خدا بودن مقام عالی ای است که عرفا نیز دید ویژه ای به آن دارند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: یکی از معانی تسلیم آن است که از هرچه که داریم در برابر خدا و برای رضای او بگذریم .

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید نسبت به من مسلم باشید و این بدان معناست که امر خدا را بر هر چیز دیگری مقدم بشماریم.

این سخنران هیئات مذهبی افزود: تسلیم امر خدا بودن بهترین رویکردی است که انسان می تواند در زندگی خود در پیش گرفته و قطعا به حقایق واقعی نظام آفرینش با آن دست پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام جعفری در بخش پایانی سخنان خود که در شام ولادت حضرت زهرا (س) برگزار می شد، به شخصیت های والای پیامبر اکرم (ص) و حضرت صدیقه (س) اشاره کرده و افزود: از پیامبر اسلام سلب حیثیت هایی شد تا به او کوثر را عطا کردند.

در پايان مراسم نيز حاج منصور ارضي فقط دعا كرد و جلسه به آخر رسيد.


به گزارش عقیق، هیات حسین جان در حسینیه مرحوم چمنی به نشانی میدان امام حسین (ع)، خیابان دماوند، خیابان شهید محمودی واقع شده است.

انتهای پیام//

کد خبرنگار : 212008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
2
2
دوستت دارم شیخ رضا
روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
0
2
برادر عزیزی که گزارش رو تهیه فرمودید
این جمله ای رو که در گزارش آوردید "افزود: از پیامبر اسلام سلب حیثیت هایی شد تا به او کوثر را عطا کردند." بدون توضیح دادن کافی، کار درستی نیست.
من خودم تو جلسه بودم؛ با توضیحاتی که خود شیخ رضا فرمودن، شاید خیلی ها متوجه مفهوم مطلب نشدند ؛ حالا شما ببینید یه کابر عمومی که میاد گزارشتون رو می خونه از این جمله چی متوجه می شه و چی برداشت می کنه.
/
واقعاً زحماتتون دست مریزاد داره
خدا توفیقات تون رو بیشتر کنه
یاعلی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین