عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
آیت الله سبحانی مطرح کردند :
حضرت آیت الله سبحانی به لزوم مطالعه دقیق روایاتی که در آنها اهل بیت(ع) از آیات قرآنی برای تبیین احکام شرعی استفاده کرده اند تاکید کردندو گفتند :اگر این احادیث نورانی و مهم که کم هم نیستند را به دقت مطالعه کنیم برای یک فقیه بسیارسودمند و مفید خواهد بود.
عقیق:حضرت آیت الله سبحانی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ایام شهادت امام هادی(ع) به بیان روایتی از کیفیت فتوا دادن آن حضرت مطابق آیات قرآن پرداختند و تاکید کردند:در حدیثی شریف امام هادی(ع) مطابق آیه ای از قرآن کریم نحوه مجازات مرد مسیحی ذمی که نسبت به یک زن مسلمان عمل منافی عفت انجام داده است را بیان کرده اند ، معلوم می شود دقت در این گونه احادیث نشان دهنده این است که می توانیم از خود آیات قرآن کریم در استنباط احکام شرعی استفاده نماییم.

معظم له با اشاره به بطون آیات قرآن گفتند:مرد میدان عزم و اراده  لازم است تا روایاتی که در مورد تفسیرآیات قرآن وارد شده است را به خوبی مطالعه کند تا کیفیت فتوا دادن مطابق آیات قرآن را بیاموزد و از اینکه بیان می شود قرآن بطونی دارد منظور همین است.

ایشان افزودند: اساتید ما می گفتند که بعضی از فقهای سابق تنها از سوره مبارکه«مسد» ۲۴حکم فقهی استفاده کرده اند که نشان می دهد قرآن بطونی دارد و به خوبی می شود از این بطون قرآنی استفاده کرد.

حضرت آیت الله سبحانی به لزوم مطالعه دقیق روایاتی که در آن اهل بیت(ع) از آیات قرآنی برای بیان احکام شرعی استفاده کرده اند اشاره و تاکید کردند:اگر این احادیث نورانی و مهم که کم هم نیستند را به دقت مطالعه کنیم برای یک فقیه بسیارسودمند و مفید خواهد بود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین