عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
به‌زودی منتشر می‌شود
کتاب «انسانِ آسمان» (جستارهایی دربارۀ امیرالمؤمنین) که ششمین جلد از مجموعۀ «در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر» است، به‌زودی به همت انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر می‌شود.
عقیق:  کتاب «انسانِ آسمان» (جستارهایی دربارۀ امیرالمؤمنین) که ششمین جلد از مجموعۀ «در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر» است، به‌زودی به همت انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر می‌شود.

 این کتاب دربردارندۀ سیزده جستار از امام موسی صدر دربارۀ امیرالمؤمنین است که یازده جستار آن برای نخستین بار منتشر می‌شود.

 «امام علی در چند سطر»، «میلاد امام علی»، «امام علی و پویایی رهبری»، «ابلاغ پیام در غدیر خم»، «روز ولایت، روز امام علی»، «انسانیت پارساپیشه»، «عید غدیر، عید ولایت»، «امام علی معیار راستین سنجش»، «بعد درونی شخصیت امیر مؤمنان»، «شهادت امیر مؤمنان»، «شأن امت و سرنوشت آن» و «پیشینۀ غدیر» از جمله جستارهای این کتاب است که به قلم احمد ناظم به فارسی ترجمه شده است.

 همچنین «علی موحد بود و بس» سخنرانی امام موسی صدر در تیمچۀ بازار کاشان است که پیش از این در کتاب «نای و نی» منتشر شده بود و در این کتاب ویراست تازه‌ای از آن در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

 مطالب این کتاب را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد.بخش اول، مجموعه گفتارهای امام موسی صدر به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین، بخش دوم سخنان ایشان دربارۀ واقعۀ غدیر و لایت حضرت علی (ع) و بخش سوم مطالبی است که امام موسی صدر به مناسبت شهادت حضرت بیان کرده است.

 در پیوست این کتاب نیز تصاویر دست‌نوشته‌ای از امام موسی صدر دربارۀ امام علی (ع) آمده است که ترجمۀ آن با عنوان «علی علیه السلام در چند سطر» در ابتدای کتاب آمده است.

 کتاب «انسانِ آسمان» در ۱۵۰۰ نسخه و با قیمت ۸۰۰۰۰ ریال، برای نخستین بار منتشر خواهد شد.


منبع:ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین