عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
در قیامت حضرت زهرا(س) از حامدین و کسانی که عمر خود را در راه خدا، هدایت و سعادت جامعه، توسعه و ترویج ارزش های دینی و اسلامی صرف نموده اند، شفاعت می کند و قطعا شیعیان واقعی جزء شفاعت یافتنگان دردانه حضرت رسول(ص) می باشند.
عقیق:حجت الاسلام جبرئیلی، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، در نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س)، بیان کرد: حمد الهی باعث برکات دنیایی،طول عمر و برکات اخروی برای انسانهای حامد می گردد؛  لذا حمد حامد  باید طوری باشد که سختی های مسیر صحرای محشر را برای او آسان نماید ، چرا که مسیر صحرای محشر مسیر سختی است.

وی با بیان این که حمد زبان، گوش، چشم ، اعضاء و جوارح زمانی سبب نجات انسان می شود که اورا از گناه و حتی کارهای مکروه بازدارد، ابراز داشت: در صحرای محشر انسانهایی در زندگی، مسیر حیوانیت را انتخاب کرده و در واقع تابع هوای نفس خود بوده اند، به شکل حیوان محشور می گردند و وقتی نتیجه اعمال خود را می بینند، پشیمان و رو سیاه خواهند بود که این پشیمانی هیچ سودی  به حال آنان نخواهد داشت و را ه باز گشتی وجود ندارد.

حجت الاسلام جبرئیلی افزود: در هیاهوی صحرای محشر  و سختی های هولناک آن، آنچه که مسیر را برای انسانها آسان می کند، وجود نازنین حضرت زهرای مر ضیه(س) است که به همراه امام علی (ع) و حسنین و فرشتگان مشایعت می گردند .

وی یادآور شد: در قیامت حضرت زهرا(س) از حامدین و کسانی که عمر خود را در راه خدا، هدایت و سعادت جامعه، توسعه و ترویج ارزش های دینی و اسلامی صرف نموده اند، شفاعت می کند و قطعا شیعیان واقعی جزء شفاعت یافتنگان دردانه حضرت رسول(ص) می باشند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین