عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با دهه دوم فاطمیه گفت : این سوگواره برای ششمین سال متوالی از ۲۰ تا ۲۴ اسفندماه در ۲۶۱۳ امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.
عقیق: به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبوت ، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه (س) اظهارداشت : برای ششمین سال پیاپی سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی ، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت ، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) بعنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان خصرصا وقف برای حضرت زهرا (س) از 20 تا 24 اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

* تجمع هیات های عزاداری در صبح روز شهادت

وی با اشاره به برنامه های صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) «سوم جمادی الثانی ، 23 اسفندماه» گفت: در صبح روز شهادت آن حضرت مراسم سوگواره یاس نبوی در قالب تجمع هیات های عزاداری از ساعت 9 صبح برگزار می شود .

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد : در این مراسم علاوه بر مرثیه سرایی ، سخنرانی و عزاداری خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س) قرائت خواهد شد.

* برپایی همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت در 510 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد : همایش رهروان یاس نبوی در عصر روز شهادت آن حضرت با هدف تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) و جایگاه ویژه اطاعت و حمایت ایشان از امیرالمومنین علی (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد : این همایش سراسری ویژه بانوان و همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) و 2 ساعت مانده به اذان مغرب و عشاء در 510 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار خواهد شد.

* برگزاری شام غریبان حضرت زهرا (س) در 1084 امامزاده

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا (س) با حضور سادات و مردم عزادار در امامزادگان کشور افزود : این مراسم با عنوان شام غریبان یاس نبوی با حضور سادات جلیل القدر به عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا (س) در 1084 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود.

* برگزاری 1950 جلسه سخنرانی در امامزادگان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در قالب طرح سوگواره یاس نبوی 1950 جلسه سخنرانی در امامزادگان برگزار می شود ، گفت : 581 دفتر مشاوره وقف در قالب طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان ایجاد می شود تا به ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد وقف های جدید به ویژه با نیت عزاداری حضرت زهرا (س) بپردازند.

وی با اشاره به موقوفات فاطمی (س) اضافه کرد : در مجموع در کل کشور 331 موقوفه با نیت برپایی مراسم روضه خوانی حضرت زهرا (س) و 480 موقوفه با نیت تعزیه داری برای حضرت زهرا (س) موجود است که نیات این موقوفات در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرایی می شود.

* برپایی 260 خیمه معرفت در بقاع متبرکه

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه 260 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص کشور در قالب این طرح برپا می شود ، گفت : این خیمه های معرفت در زمینه مشاوره ، پاسخگویی به شبهات دینی ، ترویج سبک زندگی فاطمی (س) و ... فعالیت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : یکهزار روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و 1500 روحانی بومی نیز برای سخنرانی و همچنین حضور در خیمه های معرفت و برپایی مراسم های عزاداری در این طرح در سراسر کشور به فعالیت می پردازند.

* قرائت خطبه فدکیه در  امامزادگان

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز شهادت حضرت زهرا (س)  گفت : همچنین زیارتنامه حضرت زهرا (س) و خطبه فدکیه در این روز در امامزادگان قرائت می شود.

* برپایی نمایشگاه بانوی بی نشان در سطح کشور

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به چاپ 10 هزار پوستر سوگواره یاس نبوی ، 5 هزار پوستر رهراون زینبی و 5 هزار پوستر شام غریبان حضرت زهرا (س) برای تبلیغ و اطلاع رسانی اجرای این طرح گفت : مجموعه نمایشگاهی بانوی بی نشان شامل 24 تابلو در سطح کشور برپا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به چاپ کتاب مسابقه یاس نبوی با عنوان «زندگی به سبک مادر» در 50 هزار شمارگان اشاره و خاطرنشان کرد : علاقه مندان می توانند با تهیه این کتاب از امامزادگان و بقاع متبرکه در این مسابقه شرکت کنند و از جوایز نفیس آن بهره مند شوند.

وی در پایان با اشاره تولید نرم افزارهای ویژه موبایل به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت : نرم افزارهای اندرویدی «سوگواره شعر فاطمی» ، «سوگواره یاس نبوی» ، «شرح خطبه فاطمی» و «خطبه حضرت زهرا (س)» طراحی شده است و علاقه مندان جهت بهره برداری می توانند به سایت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف به نشانی www.mfso.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین