عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
امام جمعه میاندوآب؛
امام جمعه میاندوآب گفت: انسان‌ها مهم‌ترین تهدید برای منابع طبیعی بشمار می‌روند که به علت عدم فرهنگسازی صحیح تهدیدی جدی تلقی می‌شوند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در گفتگویی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، اظهار داشت: روایات متعددی وجود دارد که انسان باید دو ارتباط را به شایستگی برقرار کند، اولین ارتباط، ارتباط با خدا و بندگی است و دومین ارتباط، ارتباط با مخلوقات است و این مخلوقات تنها مختص انسان نیست، بلکه همه چیز غیر انسان را مانند محیط زیست و جانداران دیگر را شامل می‌شود.
وی افزود: تاکیدات در آیات و روایات متعددی در مورد احترام به غیر انسان وجود دارد چنان که روایت داریم اگر انسانی بر روی مرکبی سوار بود و کسی قصد داشت با او حرف بزند، باید آن فرد از روی مرکب پیاده شود تا آن حیوان در هنگام گفت‌وگوی این دو نفر اذیت نشود و همچنین روایت داریم که نباید شاخه درختان را بشکنید و همه این روایت ها نشانه توجه ویژه اهل بیت (ع) به جانداران غیر انسان است.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به نقش طبیعت در زندگی انسان‌ها تصریح کرد: انسان هرگز اجازه ندارد خود را رها و لجام گسیخته و آزاد در بهره برداری از طبیعت بداند و حق ندارد با آلوده کردن و ویران ساختن طبیعت، به آسایش برسد.
وی افزود: فرهنگ اسلامی، طبیعت را گهواره و زمینه ساز پرورش و کمال انسان می داند، ازاین رو با هر کس که به این عامل، آسیب و زیان رساند و آن را برای رشد بشر ناامن سازد، مقابله می کند، نظام طبیعت؛ بر اساس حکمت آفریده شده تا آدمی در پرتو نعمات الهی از مادیت به معنویت برسد و دنیا و آخرت را به شایستگی در خود به کمال برساند.
حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: انسان‌ها مهم‌ترین تهدید برای منابع طبیعی بشمار می‌روند، هر جا که قدم می‌گذارند به علت عدم فرهنگسازی صحیح تهدیدی جدی تلقی می‌شوند و برای حل این معضل باید تبلیغات رسانه‌ای، رادیویی و کارهای فرهنگی مانند انیمیشن‌سازی که نیاز به سخنرانی ندارند بیشتر شود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین