عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
نماينده‌ بعثه‌‌‌ مقام معظم رهبري در جمع دانشجويان مطرح كرد:‌
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق گفت: كربلا حسيني دانشگاه زيباشناسي است و تمام اعمال و رفتار و گفتار آ« حضرت بسيار زيبا و مزون بوده و براي همه زباطلبان ارمغاني بزرگ است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در هفدهمين گردهمايي دانشجويان ايراني زائر عتبات عاليات در كربلا با اشاره به اين‌كه خدا زيباست و زيبايي را دوست دارد، بر لزوم زيباشناسي سيرت تأكيد كرد و اظهار داشت: كربلا حسيني دانشگاه زيباشناسي است و تمام اعمال، رفتار و گفتار آن حضرت بسيار زيبا و مزون بوده و براي همه زباطلبان ارمغاني بزرگ است.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به جمله حضرت زينب (سلام الله عليها) كه فرمود، به جز زيبايي از ناحيه خدا چيزي نديدم، خاطرنشان كرد: نگاه توحيدي و الهي در زندگي انسان را مظهر جمال الهي مي كند، همچنان كه حضرت زينب كبري با آن همه مشكلات در جواب ابن زياد كه گفت؛ خدا با شما چه كرد؟ فرمود؛ «ما رايت الا جميلا.»

وي با اشاره به مقام رضا گفت: همه انبياء و اولياي الهي دوستدار خدا هستند، اما امام حسين(عليه السلام) پس از قرباني نمودن همه هستي خود از برادر، فرزند و اصحاب و حتي كودك شش ماهه‌اش با بدني مجروح در آخرين لحظات عمرش فرمود؛ خدايا من راضي به قضاي تو هست و اظهار خوشنودي نمود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در بخش ديگري از سخنان خود حضور در كربلا را همانند ورود در دانشگاهي دانست كه بايد واحدهاي درسي آن را گذارند، درس هايي مانند صبر، توكل، انتقاء از خلق و اتصال به حق، رضا به قضا و قدر الهي كه بايد اين درس هاي معرفتي را به دانشگاه هاي خود انتقال داد و در زندگي نيز پياده كرد.

وي با اشاره به معناي جمال الهي كه اسماء و صفاتي را شامل مي شود كه در ان لطف، محبت و عطا وجود دارد، گفت: ائمه معصومين(عليه السلام) مظهر اسماء حسني و صفات خداوند هستند و بهترين الگو براي زندگي سعادتمند بشريت مي باشند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق دانشگاهيان را داراي انديشه ژرف نگر دانست و افزود: زيباشناسي كار نخبگان، دانشگاهيان و سنگربانان عرصه علم و انديشه است، بايد با زؤف نگري واقعه عاشورا را تجزيه و تحليل كرد و درس ها و عبرت هاي آن را يافت و به جامعه انتقال داد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تأكيد كرد: فرصت طلايي حضور در عتبات عاليات را قدر بدانيد و سعي كنيد اكنون كه وارد دانشگاه زيباشناسي امام حسين(عليه السلام) شده ايد، فارغ التحصيل خوبي بوده و با دست پر به كشور خويش بازگشته و سفير خوبي براي اهل بيت در دانشگاه هاي خود باشيد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین