عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
استادرفيعي عنوان کرد:
يك عضو هيأت علمي جامعة‌المصطفي العالميه(ص)، به تشريح فضائل و بركات حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: نام، نسل، علم و اعمال حضرت زهرا(س) در زندگي بشريت بركت ايجاد كرده است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در مسجد مقدس جمكران با عرض تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار كرد: روايتي درباره ازدواج حضرت زهرا(س) آمده كه زنان و اطرافيان حضرت، ايشان را بعد از ازدواجشان سرزنش مي‏‌كردند و مي‏‌گفتند كه چرا ايشان با فردي ازدواج كرده‏‌اند كه از نظر مالي ثروتمند نبوده است.

اين عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه اظهار كرد: حضرت صديقه طاهره(س) خواستگاران فراواني داشتند و با اين حال مي‏‌دانستند كه تنها حضرت اميرمؤمنان(ع) هم كفو ايشان هستند؛ اخلاق و دين از مهم‌ترين ملاك‏‌هاي ازدواج در اسلام است و حضرت فاطمه(س) به اين مهم اهميت مي‏‌دادند.

وي ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) در پاسخ به اظهارات زنان درباره ازدواج حضرت صديقه طاهره(س) و حضرت علي(ع) به حضرت زهرا(س) فرموده بودند كه اين امت اسلامي پنج افتخار دارد كه همه آن‌ها به شما برمي‏‌گردد. پيامبر اين امت، پدر شما و بهترين وصي اين امت، علي(ع) همسر شماست؛ بهترين فرزندان اين امت، حسن و حسين پسران شما و بهترين شهيد اين امت نيز عموي شما حمزه است؛ مهدي اين امت هم فرزند شماست كه همه انتظار ايشان را مي‌كشند.

رفيعي تأكيد كرد: شيعه بداند كه يكي از مهم‌ترين دلايل دفاع ما از تشيع، شهادت حضرت زهرا(س) است؛ اگر ايشان يك درصد احتمال مي‌دادند كه كساني كه سقيفه را تشكيل داده‌اند، برحق است، روز و شب به دفاع از ولايت حضرت علي(ع) نمي‌پرداخت.

وي خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه(س) نزديك‏ترين فرد به پيامبر بودند؛ ايشان بلافاصله سه روز بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص)، در مساجد و مراسمات به دفاع از ولايت حضرت اميرمؤمنان(ع) پرداختند؛ نخستين خطبه رسمي در دفاع از ولايت، بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) از سوي حضرت زهرا(س) بيان شده است.

رفيعي گفت: خطبه فدك را عادي نپنداريد، چراكه در آن به افشاگري درباره متعرضان به ولايت پرداخته شده و بهترين سند براي تشيع است؛ تمامي مطالب آن با استناد به قرآن از سوي حضرت زهرا(س) بيان شده است.

اين عضو هيأت علمي جامعة المصطفي العالميه ادامه داد: در خطبه فدك از ولايت حضرت علي(ع) دفاع شده و فضائل ايشان به خوبي بيان مي‌شود؛ در آن زمان هركس غير از حضرت زهرا(س) اين مطالب را بيان مي‌كردند، او را ساكت كرده و يا به قتل مي‌رساندند.

اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار كرد: در روايات مشترك آمده است كه پيامبر اكرم(ص) شش ماه تمام، هر روز صبح به درب خانه حضرت فاطمه(س) مي‌آمدند و آيه تطهير را تلاوت مي‌كردند؛ آيه تطهير ويژه حضرت زهرا(س) و اهل بيت ايشان بود.

رفيعي با اشاره به عوامل از بين برنده بركت در جوامع اظهار كرد: حضرت محمد(ص) فرمودند كه چهار چيز در هر جامعه‌اي وارد شود بركت را از بين مي‏‌برد؛ خيانت، دزدي، نوشيدن شراب و روابط نامشروع، مهم‏ترين عوامل از بين برنده بركت در جوامع است.

وي در پايان به يكي ديگر از بركات حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهار كرد: حضرت زهرا(س) بسيار انفاق مي‌كردند و 18 آيه از قرآن كريم در اين زمينه نازل شده است؛ امام موعودي كه پر بركت‌ترين امام است، بركتش تمام دنيا را فرا مي‏‌گيرد و همه انبياء از ايشان خبر داده‌اند، فرزند حضرت زهرا(س) است؛ با اين اوصاف متوجه مي‏‌شويم كه اين بانو چقدر پر بركت است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین