عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
با روایتگری حاج حسین یکتا و مداحی حاج میثم طیعی و حاج امیر عباسی
ابومسلم خراسانی به امام صادق(ع) نامه نوشت و گفت : می شود شما این خدمات ما را بخری؟امام (ع) فرمودند: شما آدم ما نیستی. برادران اگر ما به امام زمان(ع) نامه بنویسیم به ما بگوید تو آدم ما نیستی. چه حالی می شویم؟

گزارش تصویری


عقیق: مراسم مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با روایتگری حاج حسین یکتا، سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی حاج میثم طیعی و حاج امیر عباسی در مسجدالاقصی تهرانپارس برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید:

- ما اعتقاد داریم پروژه شهدا پروژه قابل تکرار است، اینکه می گویند باب شهادت بسته شده است را قبول نداریم، در فرهنگ قرآنی اینگونه نیست، یک عده با شهادت می روند و یک عده با فرهنگ شهادت زندگی می کنند تا شهادت نصیبشان بشود. یک استدلال دیگر قرآنی هم دارم،اگر ما مطاعی برای خدا بیاوریم خدا می خرد. این فرمولش چیست؟ پنج تا فرمول دارد: اگر در این مجالس ما پخته شویم یک تصمیمی خواهیم گرفت، و این فرمول را استفاده خواهیم کرد، درس اول: خدا به من و شما عقل داده است یعنی حق انتخاب داده است، عقل قدرت شناخت و قدرت تشخیص است، اما در روایات داریم این هدیه ظاهری خداست. شما گاهی وقت انتخاب هایتان واقعا مسیر زندگیتان را عوض می کنند. این انتخاب های شماست که زندگیتان را می سازد. انتخاب یک دوست غلط واقعا بر روی زندگی انسان ها تاثیر دارد. اما با همه این اختیارها باز هم همه چیز دست خداست، مثلا خدا به حضرت ابراهیم گفت: پسرت را قربانی کن، حضرت حتی چاقو بر گردن پسرش گذاشت اما این چاقو نبرید اینجاست که اختیار با تو است اما تا خدا نخواهد هیچ کاری انجام نمی شود خدا به ما قدرت انتخاب داده است اما گاهی وقت ها قدرت نمایی می کند.
- حالا این عقل ظاهری احتیاج به دستور و وحی دارد برخی ها زندگی شان را به این عقل ظاهری فروخته اند. همه ما می دانیم که این دنیا ظاهر است و در بطن این دنیا دنیای دیگری است و در عالم دیگر خدا می بیند. و ما دنیایمان را به زندگی دیگران می فروشیم. با همین عقل ظاهری یک عده پرواز کردند مثل شهدا، شهدا که دیگر معصوم نبودند. یک عده هم سقوط کردند و دلشان مثل سنگ شد  مثل داعشی ها که از سنگ سخت تر شده اند . اینها با عقل ظاهریشان به اینجا ها رسیدند.
هدیه دوم وحی است که این خط کش انتخاب است و اگر کسی با این خط کش انتخاب نکند واقعا بیچاره می شود. امتیاز شهدا این است که گفتند: پسندم آنچه را جانان پسندد. نگفتند پسندم آنچه را نفسم پسندد یا مردم پسندند. این رمز است. این رمز فقط برای معصومین و شهدا نیست این برای ما و شما هم هست. شما می توانید در امور زندگی خدا را انتخاب کنید یا غیر او را....


-   ای پیغمبر ما تو را فرستادیم به مردم انتخاب یاد بدهی. وگرنه اینها با انتخاب هایشان خود را نابود می کنند. تو این انتخاب ها را به آن ها هشدار بده. در قیامت هم داریم که می گوید: آیا کسی نبود که به شما هشدار بدهد.
- دین ما درباره همه چیز گفته است. درس اول خدا قدرت انتخاب داده است، درس دوم خدا خط کش انتخاب داده است. شما می توانید خوش تیپ باشید اما خوش تیپی که خدا می پسندد با خوش تیپی که شیطان می پسندد بسیار فرق دارد. یک خوش تیپی شما را شبیه دوستان امام زمان (عج) می کند، یک خوش تیپی شما را شبیه به دشمنان امام زمان(عج) می کند. ای جوانان فرق انبیا و صلحا و شهدا با بقیه این است که بقیه پسندیدند آنچه را خدا نپسندید اما آنها پسندیدند آنچه را که خدا پسندیده است. مثلا خدا با پولدار شدن ما مگر مشکلی دارد؟ خیر ، خدا می گوید پولدار شدی ما را از یاد مبر، اسراف نکن، این پول را در راه خدا خرج کن. یا قدرت و  شهرت و غیره ،  اینها را کی گفته است که بد است ؟  اما اینها را در راه خدا و برای خدا خرج کنید و چیزی را بپسندید که که خدا می پسندد.
- درس اول خدا به ما قدرت انتخاب داده است، درس دوم وحی داده خط کش انتخاب، درس سوم به ما حد انتخاب هم داده است، یا بندگی خدا را انتخاب می کنید یا بردگی غیر خدا را...
- یک درس دیگر هم به ما داده اند: آن چیست؟ این است که شما انتخاب که می کنید بروید ملاک ها را از دین بپرسید. مثلا انتخابات، بیایید به کاغذ بازی و پوستر بازی دروغ ها و وعده و وعیدهایشان رای ندهید بیایید به آنچیزی که خدا گفته است رای بدهید.



- آخرین حرفم این است که خدا گفته است حتی شما برای بعد مرگتان هم می توانید انتخاب کنید، وصیت نامه است، که شما می توانید اموالتان را یا چیزهایی که دارید را با وصیت نامه تان بعد مرگ خرج دنیا کنید یا خرج آخرت. حالا اگر انتخاب هایمان، انتخاب آسمانی بود ما به آسمان راه پیدا خواهیم کرد.

ابومسلم خراسانی نامه نوشت به امام صادق(ع): گفت آقا من خیلی خدمات کرده ام می شود شما این خدمات ما را بخری، امام صادق(ع) فرمودند: شما آدم ما نیستی. برادران اگر ما به امام زمان(ع) نامه بنویسیم به ما بگوید تو آدم ما نیستی. چه حالی می شویم؟؟؟
- ائمه ما هر وقت دلشان می گرفت یاران با وفایشان را صدا می کردند، بیایید ما هم یک کاری کنیم که امام زمان(عج) هم دلش برای ما تنگ بشود و ما را صدا کنند.

-بیایید ما هم بشویم مانند حبیب ابن مظاهرها، که امام حسین(ع) ظهر عاشورا صدایشان کرد، یا عمارها که مولا در تنگناها صدایشان می کرد. بیایید مثل اینها باشیم تا این بزرگان ما را بخرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین