عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
حشمتی:
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمبود بودجه برای برگزاری برنامه‌ و طرح‌های قرآنی خواستار قرارگیری بودجه قرآنی از جدول 17 به ردیف بودجه عادی شد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا جنتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و یکمین مراسم تکریم خادمان قرآن کریم با بیان اینکه برگزاری این محفل از سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کلید خورد اظهار داشت: امروز بیست و یکمین دوره مراسم تکریم از خادمان قرآن را برگزار می‌کنیم. این مراسم به اهتمام احمد مسجدجامعی در سومین دوره همایش قرآن شکل گرفت. البته مرسوم بود که این مراسم با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود اما در ماه مبارک رمضان و پس از آن به دلیل پیچیدگی مذاکرات برجام بر پایی این مراسم به تأخیر افتاد.

وی با بیان اینکه مراسم تکریم خادمان قرآن قرار بود دهه مبارک فجر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود، افزود: آقای روحانی تمایل داشت در این مراسم حضور یابد اما ما تأخیر بیشتر از این را جایز نمی‌دانستیم. بر همین اساس مراسم تکریم خادمان قرآنی را با حضور وزیر ارشاد برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه خادمان قرآن انتظار دارند که مسئولان به نظرات و پیشنهادات آنها توجه کنند، گفت: ما در معاونت قرآن و عترت ارشاد حمایت از فعالان و خادمان قرآنی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کمبود بودجه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از دستگا‌ه‌های قرآنی با آن مواجه هستند، افزود: از دولت می‌خواهیم ردیف اعتباری بودجه را در شورا و در ردیف مخصوصی بیمه فعالان قرآنی که در جدول 17 قرار گرفته است تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه جدول 17 به این معناست که در صورت تأمین بودجه کامل نهادها این بودجه محقق می‌شود،‌خاطرنشان کرد: بودجه قرآنی باید در ردیف عادی باشد تا فعالیت‌های قرآنی با کمبود اعتبارات مواجه نشود. علاوه بر این بیمه فعالان قرآنی که خدمت به اهالی قرآن است باید محقق شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین