عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
ابوالفضل سیفی، نوجوان 11 ساله از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در مسابقات کشوری مداحی رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
عقیق:ابوالفضل سیفی، نوجوان 11 ساله از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با حضور در مسابقات کشوری مداحی که به همت سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قدس برگزار شده بود، رتبه برتر کشوری را کسب و از وی توسط مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان کشور تجلیل شد. 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مسئول مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با بیان این مطلب که این مسابقات ویژه نوجوانان برگزار شده بود، افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در 26 آذرماه برگزار شد که از مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان 14 نفر شرکت کرده بودند که 3 نفر به نام‌های محمدجواد عرب، مهدی قدوسی و ابوالفضل سیفی موفق شدند به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کنند.

وی افزود: مرحله نهایی این مسابقات 24 دی‌ماه در مجتمع فرهنگی باقرالعلوم(ع) شهرستان قدس برگزار شد که پس از یک‌ماه و در مراسم اختتامیه مسابقات همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابولفضل سیفی به‌عنوان رتبه برتر کشوری معرفی و از وی تجلیل شد. 
حسن‌زاده گفت: دوره‌های آموزش تخصصی مناجات‌خوانی و مدیحه‌سرایی با عنوان «کلاس مداحی» جهت استعدادیابی ویژه سنین پسر 8 تا 20 سال همزمان با تابستان سال 93 توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در این شهرستان آغاز شده است. 

وی تصریح کرد: این دوره‌ها با هدف تربیت نظام‌مند مداحان اهل بیت(ع) طبق اصول و ارزش‌های اسلامی، اعتقادی، انقلابی و ستایشگری برگزار می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان با بیان این مطلب افزود: آداب و اخلاق مداحی، آشنایی با مقاتل، شناخت صوت و بهداشت صدا، آشنایی با آواها و نغمات مداحی، روخوانی و روانخوانی و حفظ جزء 30 قرآن‌ کریم از جمله مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها است. 

حسن‌زاده تصریح کرد: از جمله موضوع فعالیت‌های این مؤسسه طبق اساس‌نامه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش عمومی قرآن کریم است که از موارد چهارگانه آن آموزش نغمات شامل همخوانی، تواشیح، اذان، مدیحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و... است که تصمیم داریم با برگزاری کلاس‌های مداحی که برای دومین سال متوالی در این مؤسسه برگزار می‌شود از تمامی ظرفیت‌های حوزه آموزش قرآن و عترت استفاده کنیم.

گفتنی است؛ این مؤسسه علاوه بر فعالیت در حوزه‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن‌کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی را نیز در دستور کار خود قرار داده است که از جمله مهمترین آن‌ها، مراسم مدیحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و سخنرانی تبلیغی است که این مؤسسه، ترویج شعائر الهی و معارف اهل بیت(ع) را از اهم وظایف خود می‌داند که عملکرد این مؤسسه در برگزاری هفتگی دعای کمیل حضرت امیرالمؤمنین(ع)، دعای عرفه امام حسین(ع)، زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج)، زیارت اربعین امام حسین(ع)، خطبه‌خوانی فدکیه حضرت زهرا(س)، عزاداری شب‌های ماه محرم از این جمله است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
سلام ازشما ممنونم ابوالفضل سیفی هستم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین