عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
استاد حوزه علمیه مشهد:
استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که «کوثر» در لغت به معناى خیر کثیر و فراوان است و مفسران مصادیق فراوانى براى آن ذکر کرده اند، گفت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان اشاره داشته اند که «از سیاق آیه به دست می آید که کوثر فقط دلالت بر وجود نازنین حضرت زهرا(س) و اولاد ایشان دارد».
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر، در ویژه برنامه سالروز میلاد مبارک حضرت زینب(س)، درباره جایگاه آن حضرت گفت: سوره کوثر، کوچکترین سوره قرآن و دارای مضامین عالی و والایی از حکمت و معارف اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که کلمه «کوثر» در لغت به معناى خیر کثیر و فراوان است و مفسران مصادیق فراوانى براى آن ذکر کرده اند که برخی از آن‌ها شامل حوض و نهر کوثر و ذریه‏ فراوان می شود، ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، بر این مطلب اشاره داشته اند «از سیاق آیه به دست می آید که کوثر فقط دلالت بر وجود نازنین حضرت زهرا(س) و اولاد ایشان دارد».

وی افزود: زینب کبری(س) نیز از اولاد وارسته و بزرگ‌منش حضرت زهرا(س) هستند که این بانوی بزرگوار را با لقب "عقیلة العرب" صدا می زدند و این لقب نشان از علم و خرد ایشان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی فر  با بیان این که در لسان عرب عرب، "عقیله" به زنی بزرگ‌منش می گویند که در بین بستگان، عزیز و محترم و در خاندان خود ارجمند باشد، ابراز داشت: بر اساس بعضی از روایات، حضرت زینب(س) دارای مجلس علمی پرباری بودند و زنانی که می‌خواستند مسائل دین را بیاموزند، در آن مجلس کسب دانش می‌کردند.

استاد حوزه علمیه مشهد عنوان کرد: شهرت حضرت زینب(س) به لقب "عقیلة العرب" تا حدی بود که وقتی می‌گفتند «بانوی خردمند» همه می‌فهمیدند منظور زینب کبری(س) است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین