عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
آیت الله نجفی تهرانی مطرح کرد:
خبرگزاری شبستان: آیت الله نجفی تهرانی گفت: امام کاظم(ع) فرمودند: مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند. افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن، ستبر است.
عقیق: مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار روایتی از امام کاظم(ع) نقل می کند که محدثین و فقها آن را تعبیر به امام خمینی (ره) کردند: «مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند. افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن، ستبر است و بادهای تند حوادث، آنان را نمی لغزاند، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند. اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار، از آن پرهیزکاران است»(بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶).

به گواهی تاريخ، اين مردِ اهل قم، امام خمينی(ره) است؛ زیرا  ايشان با مشاهده وابستگی کشور به بیگانگان و افزایش تباهی در جامعه، از قم، مردم را به آزادی، استقلال و آموزه های دین، دعوت کردند. اما درباره اینکه، مصادق کلامِ امام موسی بن جعفر(ع)، پیر جماران است یا خیر، بحث هایی مطرح است.

برای بررسی این موضوع، گفت و گو با آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، فقیه اهل بیت علیهم السلام و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران داشتم که در ادامه می خوانید.

انقلاب، ضامنِ عزت، استقلال و سرافرازی ایران شد

آیت الله نجفی تهرانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ضامن عزت، استقلال و سرافرازی ایران در جهان شد، گفت: پیروزی انقلاب با تقدیمِ خون هزاران شهید و ایثار ده ها هزار نفر در عرصه های مختلف، محقق شد. وی افزود: ملت ایران به دنبال سرافکندگی خود در برابر نظام استکبار و مشاهده فساد درونی جامعه، اقدام به مبارزه علیه حکومت پهلوی کرد. ملتی که صرفا در تکاپوی حذف شاه نبود بلکه سودای مبارزه با استکبار جهانی را نیز در سر داشت.

وجود رهبری بصیر، لازمه پیروزی قیام مردمی است

تولیت مدرسه نبی اکرم (ص) با بیان اینکه لازمه پیروزی و موفقیت هر حرکت و قیامی، وجود رهبری بصیر، شجاع و مستقل است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع تقلید، پرچمدار مبارزه ملت ایران علیه نظام سلطه و استکبار جهانی شد.

وی ادامه داد: امام کاظم (ع) فرمودند: «مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند. افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن، ستبر است که بادهای تند حوادث، آنان را نمی لغزاند، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند. اعتماد آنان بر خداست و سرانجام کار، از آن پرهیزکاران است» (بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶، چاپ ایران). محدثین و فقها با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را مصداق کلام امام موسی بن جعفر (ع) دانسته اند.

آیت الله نجفی تهرانی گفت: در متن روايت، تاریخ  وجود اين مرد، مشخص نشده است. اما در تاريخ قم، چنین شخصيتی و يارانی دارای اين صفات، قبل از امام خمينی(ره)، دیده نمی شود.

 

تردیدهایی که در ابتدای راه وجود داشت

وی افزود: زمانی که امام (ره) در قم و مدرسه فیضیه سخنانی آتشین فساد و وابستگی حکومت پهلوی ایراد کردند، کمتر کسی باور می کرد این سخنان، زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شود. به ویژه که حکومت، امام را ابتدا به تهران فرستاد و سپس به ترکیه، عراق و فرانسه تبعید کرد.

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با توکل به خدا، توسل به اهل بیت و ایمان به اراده و همت مردم، پایه های حکومت طاغوت را سست و نابود کردند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین