عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۷۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
معاون فرهنگی مسجد جمکران:
معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: نمایش «ماشین زمان» ویژه نوجوانان است که با محور ویژگی‌های یاران امام عصر(ع) برگزار می‌شود و فضاسازی و جلوه‌های بصری خاصی در آن استفاده شده است..

عقیق:حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه و موهبت الهی به مستضعفان جهان بود که با محور مردم و دفاع از ارزش‌های ناب به پیروزی رسید.

وی افزود: در ایام دهه فجر برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، از جمله تقویت شبکه زبان‌دانان و ارائه برنامه‌های ویژه برای زائران غیرایرانی و همچنین ارائه خدمات فرهنگی به کاروان‌ها، اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی در این ایام صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان داشت: در ایام دهه مبارک فجر بسته‌های فرهنگی و تبرکی میان زائران گروهی و زائران غیرایرانی توزیع می‌شود، همچنین مباحث مهدوی و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی با حضور کارشناسان حوزوی در این ایام صورت می‌گیرد.

وی استفاده از ظرفیت هنر در ارائه خدمات فرهنگی به زائران را یکی از رویکردهای این مکان شریف بیان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های هنری مسجد مقدس جمکران در ایام دهه فجر، اجرای نمایشنامه «ماشین زمان» ویژه نوجوانان است که با محور ویژگی‌های یاران امام عصر(ع) برگزار می‌شود و فضاسازی و جلوه های بصری خاصی در آن استفاده شده است.

* اجرای نمایش لحظه ورود امام خمینی(ره) به ایران ویژه کودکان در مرکز گل نرگس

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: برگزاری برنامه «مشق عهد» با حضور استادان و هنرمندان خوشنویس از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است، همچنین به همت معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، بروشور‌هایی با موضوع پیوند انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی امام عصر(ع) و همچنین 12 بروشور در حوزه کودک و دانش‌آموز تولید شده است که در ایام دهه مبارک فجر در سطح مسجد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 10 نرم‌افزار قرآنی در ایام دهه فجر در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران رونمایی می‌شود، ادامه داد: مسابقه حفظ  سوره فجر و مسابقه تفسیر سوره نور(از تفسیر نور) در دارالقرآن مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود،  تعدادی بروشور با موضوع قرآن در اندیشه امام خمینی(ره) تولید شده است که در این ایام توزیع می شود، همچنین راه‌اندازی شبستان قرآنی با برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های متنوع از دیگر برنامه‌های فرهنگی دارالقرآن مسجد است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ابراز داشت: فضاسازی مرکز گل نرگس در ایام دهه فجر، اجرای سرود ویژه کودکان و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان از جمله برنامه‌های این مرکز در دهه فجر است،‌ یکی از برنامه‌های جذاب مرکز گل نرگس، اجرای نمایش لحظه ورود امام خمینی(ره) به ایران است.

وی با اشاره به برگزاری حلقه‌های معرفت با موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی، دهه مبارکه فجر، ولایت فقیه و ... در این ایام افزود: دعای توسل این هفته (13 بهمن) با سخنرانی حجت‌الاسلام موسویان و مداحی رضا عاصی و دعای ندبه 23 بهمن سال با سخنرانی حجت‌الاسلام نظری منفرد و مداحی سیدمهدی میرداماد برگزار می‌شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین