عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
در گفتگو با «حمزه امام» مطرح شد؛
همیشه رنگ سیاه،روسیاهی به همراه ندارد،مثل سیاهی عزایش که نور محض است.مثل (سیاهی لشکر)های سپاه اش.مثل(جون )غلام روسفید سیدالشهدا.و مثل شیخ زکزکی و یارانش که مایه افتخار رنگ عشق اند.
عقیق:در پی بازداشت رهبر شیعیان نیجریه و شهادت جمع کثیری از شیعیان جمعی از علماء حرکت اسلامی با رهبر شیعیان نیجریه دیداری داشتند که خبرنگارمان در حاشیه دومین اجلاس اصحاب عشق به گفتگو با یکی از این علماء جوان بودیم. وقتی صحبت از شیخ زکزکی می شد، اشک در چشمانش جمع می شد. در این نشست صمیمانه سولاتی از حمزه امام پرسیده شد که ما را با اوضاع و احوال شیعیان نیجریه بیشتر آشنا میکند.

وقتی از «حمزه امام» حال و هوای شیعیان نیجریه با توجه به تمامی ظلم هایی که دولت نیجریه و ارتش این کشور به شیعیان و شیخ زکزکی داشته اند جویا شدیم او پس از اشاره به غربت و مظلومیت خاص شیعیان در این کشور و ولایت مداری شیعیان این کشور گفت: شما نمی توانید حس شرمندگی ما را درک کنید که زنده باشیم و رهبرمان اسیر در چنگال دشمن باشد.

وی در پاسخ به این سوال که «شیعیان در ایام اربعین سیدالشهدا چه حس و حالی داشتند؟»؛ آخرین تجمع شیعیان نیجریه، در اربعین را (هشت میلیون نفر) بر شمرد و  توصیف آن ایام و حال معنوی شیعیان این کشور را خارج از وصف دانست و افزود: برخی سه روز پیاده روی می کردند تا روز اربعین پای منبر شیخ زکزاکی در حسینیه بقیه الله بنشینند،روضه بشنوند و گریه کنند.ایشان با توجه به عشق و علاقه زیادی که شیعیان این کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین داشتند گفتند: غالب شیعیان نیجریه بدلیل ضعف مالی امکان زیارت کربلا برایشان پیش نمی آید!

وقتی از تاریخچه گسترش تشیع در کشور نیجریه سوال کردیم؛پاسخ عجیب و جالبی شنیدیم. ایشان با اشاره به  روحیه حقیقت جویی شیخ زکزکی و حضور ایشان در حوزه علمیه قم و دیدارشان با حضرت امام گفت: «هیچکدام از ما -حتی شیخ زکزاکی- شیعه نبودیم. اما بعد از دیدار شیخ زکزاکی با امام خمینی؛ رهبرمان کاملا تحت تاثیر جذبه امام راحل و حقایق قرار گرفت و شیعه شد و کم کم همگی شیعه و محب اهل بیت شدیم.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین