عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
مجموعه «نیمه پنهان ماه» با حضور همسر شهید شوشتری این هفته از شبکه افق پخش می شود.
عقیق:با وقوع عملیات مرصاد به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرور آفرین را بر عهده گرفت؛ شهید صیاد شیرازی تعریف می کند که فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی كه در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری فرمودند «در این دنیا كه نمی توانم كاری بكنم اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم كرد».
سردار سرتیپ پاسدار نور علی شوشتری در سال 1327 در روستای سر ولات نیشابور به دنیا آمد؛ او از فرماندهان پر افتخار و یارگاران نامدار دوران دفاع مقدس بود و افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون باكری و برونسی را در كارنامه خود داشت.
از جمله مسئولیت هایی که بر عهده گرفت می توان به فرماندهی لشگر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و سرانجام هم در راه انجام وظیفه و خدمت به اسلام و انقلاب، و در سمت فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان، صبح یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در پی یك حادثه تروریستی و انفجار در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
شهید شوشتری به کار فرهنگی و سازندگی اعتقاد داشت و برای منطقه سیستان و بلوچستان، راه‌ حل نظامی قائل نبود. حضور وی در کارهای فرهنگی باعث نزدیکی و همدلی عشایر و مردم بلوچستان با او شده بود.
مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به گفت وگو با طیبه درری سرولاتی همسر شهید شوشتری اختصاص دارد.
این مجموعه به کارگردانی یاسر انتظامی و تهیه کنندگی امیر بنان، چهارشنبه 7 بهمن ماه ساعت 18.30 از شبکه افق به روی آنتن می رود.
بازپخش این برنامه هم برای ساعت های 8، 13 و 16.30 روز بعد در نظر گرفته شده است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین