عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
دومین سالگرد شهادت مدافعان حرم شهیدان محمود رضا بیضایی و اکبر شهریاری
اینها به یک نعمت بسیار مهم توجه کردند و محترم شمردند و به این مقام رفیع و بلند رسیدند. و این نعمت بزرگ شهادت است . اینها فهمیدند که مرگ را در شهادت باید بدست بیاورند ، و این عقل است که اینها به این عرصه کشاند

گزارش تصویری


عقیق: مراسم دومین سالگرد شهادت مدافعان حرم شهیدان محمود رضا بیضایی و اکبر شهریاری با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج امیر عباسی و حاج مهدی رسولی در مسجد امام رضا (ع) کیانشهر برگزار شد .

  •   در ادامه گزیده ای از سخنان حجت لاسلام مومنی را بخوانید

وجود نازنین پیامبر(ص) به ابوذر فرمودند: هرچیز را قبل از اینکه از دست بدهی محترم بشمار.  اوج سرمایه های انسان دوره جوانی است . پیشرفت در همه زمینه های برای انسان در این دوره انجام می شود. انسان می تواند هم در کمال معنوی هم در کمال مادی موفق شود.  دوران جوانی دوران بسیار مهمی است. هم به زندگی اخروی می اندیشد هم به زندگی دنیوی که دغدغه اش است.

-          در باره شهدای مدافع حرم این سوال از ما می شود که چرا اینها رفتند؟  چرا از زندگی دنیوی لذت نبردند؟ چرا اینها در دروان جوانی و دوران نیاز ها به این مقام می رسند؟  شهدای ما نوعا جوان هستند. مانند شهدای مدافعان حرم که اکثرا جوان هستند. چرا واقعا اینها رفتند ؟ واقعا اینها به چه مقامی رسیدند؟ پاسخش این است که اینها به یک نعمت بسیار مهم توجه کردند و محترم شمردند و به این مقام رفیع و بلند رسیدند. و این نعمت بزرگ شهادت است .  اینها فهمیدند که مرگ را در شهادت باید بدست بیاورند ،  و این عقل است که اینها به این عرصه کشاند  که دست از تعلقات کشیدند و دل دادند به صاحب دل....

-           تعریف عقل این است: ملکه ای است که انسان را به سمت خدا سوق می دهد.... و هر چیزی که انسان را به چیزی به غیر از خدا سوق می دهد به او می گویند جهل... و اینها جزء بزرگترین عقلای ما هستند... اینها تمام فکر و ذهنشان خدا بود و اصلا به غیر از خدا به چیزی فکر نمی کنند ، اصلا به این دنیا فکر نمی کردند...

-          وجود مقدس ائمه اطهار در تعابیر مختلف بالاترین سرمایه را عقل دانسته اند و بدترین فقر هم جهل است. عاقل ها ذره ای دل به این دنیا نمی بندند. پیامبر چهار علامت را نشانه عقلا می دانند: یک: اصلا به این دنیا دل نمی بندند و  آماده گذشتن از این دنیا هستند. باید از رهبرمان درس گرفت: امام خمینی(ره) که بعد از آزادسازی خرمشهر گفتند : خدا خرمشهر را آزاد کرد و در وصیت نامه اشان هم اصلا تکبر نبود .  فقط خدا در ذهن و دلش جای داشت و محور کارهایش خدا بود... دو: روی می آورند به آخرت و قدم می زنند برای خدا. سه: توشه شب اول قبرشان را بر می دارند.

-            گریه کردن برای روضه اباعبدالله (ع) حرارتی ایجاد می کند که در دل ها  اثر می گذارد. جوانان عزیز به هیتی بروید که روضه حرف اول را بزند. هیچ چیز مثل روضه نیست و این حرارت است که عقل ها را شکوفا کرده است. آقا فرمودند برای جلوگیری از نفوذ دشمن نهضت حسین(ع) بالاترین درس است. چهارم: آماده شدن برای روز قیامت. اینهایی که به عشق شهادت می روند دقیقا به سمت آماده شدن برای روز قیامت حرکت می کنند.

-           الان دشمنان تمام تلاششان این است که ما را از حضور در انتخابات منع کنند. اما شما بصیرتتان و اطلاعاتتان را بالا ببرید که بهترین ها را انتخاب کنید .  دشمنان تمام تلاششان این است که ولایت را تخریب کنند. شما اما مراقب باشید. هرکسی می خواهد باشد. چه خودی باشد چه دشمن ملاکی که امام فرمودند این است دشمن شاد نباشیم .  کسی که حرفی می زند که دشمن را شاد می کند بدانید که این خودی نیست و دارد مطابق میل دشمن قدم میزند نه مطابق معیارها و اهداف انقلاب .  امام فرمودند که ملاک حال فعلی افراد است و کسی که حامی ولایت فقیه نباشد یعنی یار امام نیست و سرباز ملت نیست.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین