عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
روزنامه «استار» ترکیه از سوء‌استفاده عناصر سازمان تروریستی «پ.ک.ک» از قرآن به‌منظور هدف قراردادن نیروهای ارتش ترکیه پرده برداشت.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«yenisafak.com»، حملات گروه تروریستی پ.ک.ک علیه نیروهای ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور همچنان ادامه دارد و این گروهک تروریستی برای هدف قراردادن ارتش ترکیه از پلیدترین روش‌ها و ابزارها استفاده می‌کند.

براساس گزارش روزنامه «استار» ترکیه، نیروهای ارتش این کشور اخیرا اعلام کرده‌اند که عناصر سازمان تروریستی پ.ک.ک نسخه‌های قرآن را روی مین‌های کاشته‌شده در مسیر نیروهای آنان قرار می‌دهند و از آن به‌عنوان ترفندی برای کشتن نیروهای ارتش استفاده می‌کنند.

ازتش ترکیه اعلام کرد: عناصر پ. ک. ک می‌دانند که نیروهای ارتش ترکیه به خاطر احترامی که برای این کتاب مقدس قائل هستند، آن را از روی زمین برمی‌دارند و از این طریق هدف قرار می‌گیرند.

ارتش ترکیه حدود چند هفته است که در منطقه شرق و جنوب این کشور با عناصر سازمان تروریستی پ.ک.ک درگیر است.

همچنین، این سازمان تروریستی آذر‌ماه سال جاری مسجد «فاتح پاشا»، از بناهای قدیمی و مربوط به دوره عثمانی واقع در شهرستان سور در استان دیاربکر ترکیه را با پرتاب بمب دستی به آتش کشید.

حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل «پ‌.ک‌.ک» نگاشته می‌شود، نام گروهی چپ‌گرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.

پ.ک.ک پیش‌تر به دنبال ایجاد یک دولت مستقل کُردی در جنوب و جنوب شرقی ترکیه بود. اما هم اکنون به دنبال حقوق فرهنگی و زبانی کردها در چارچوب مرزهای ترکیه است.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین