عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران گفت: بیش از ۵ هزار عنوان کتاب و ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) وجود دارد.
عقیق:سید مجید امامی به تشریح فعالیت‌های کتابخانه تخصصی مسجد مقدس جمکران پرداخت و عنوان کرد: کتابخانه تخصصی صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه) با هدف جمع‌آوری، سازماندهی و ایجاد تسهیلات مطالعاتی برای پژوهشگران پیرامون بحث انتظار و مهدویت در سال 1376 در مسجد مقدس جمکران تأسیس شد، اما از سال 88 فعالیت خود را به صورت ویژه شروع کرده است.

وی اظهار کرد: کتاب‌های کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در سال 90 فهرست‌نویسی شد و در برنامه پارس آذرخش قرار گرفت، در سال جاری نیز بیش از هزار نسخه کتاب فهرست‌نویسی شده است.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران گفت: هم اینک بیش از 5 هزار عنوان کتاب و 8 هزار و 500 جلد کتاب در کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) وجود دارد که اکثر آنها در حوزه مهدویت، فرقه‌های ضاله و ضد مهدویت است که اعضای کتابخانه می‌توانند از آنها استفاده کنند.

امامی افزود: در این کتابخانه علاوه بر کتاب، 200 عنوان نسخه عکس و 80 عنوان نشریه وجود دارد، همچنین بیش از 3 هزار و 500 مقاله در این کتابخانه جمع‌آوری شده است که برخی از آنها قدمت 100 ساله دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) دارای نسخ خطی ارزشمندی است، اضافه کرد: این کتابخانه، بیش از 100 عنوان مواد سمعی بصری دارد که تقریبا به‌روز است.

رئیس بنیاد نشر و پژوهش مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند، «انقلاب اسلامی ایران، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است، رویکرد جدید کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) این است که نگاه انقلاب اسلامی به مهدویت داشته باشد و از این پس، کتاب‌هایی تهیه شود که دارای مؤلفه‌های انقلاب اسلامی و مهدویت باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در حال حاضر دارای 235 عضو است که اغلب آنها از پژوهشگران مهدوی هستند و در حوزه مهدویت فعالیت می‌کنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین