عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
رهبر مسلمانان بلغارستان:
مصطفی آلیش، مفتی اعظم و رهبر مسلمانان بلغارستان، داعش را به عنوان سازمان جعل‌کننده دین اسلام توصیف کرد.
عقیق:مفتی اعظم مسلمانان بلغارستان مصطفی آلیش حاجی، دولت شبه اسلامی داعش را به عنوان سازمان جعل و تحریف‌کننده دین اسلام توصیف کرد.

وی در سخنرانی خود در حضور شخصیت‌ها و دپیلمات‌های خارجی مقیم بلغارستان كه در محل آکادمی علوم بلغارستان انجام شد، گفت: تعالیم قانونی دین اسلام در تضاد با اعتقادات دولت اسلامی است که از نظر روش مبتنی بر انتخاب‌پذیری، تناقض و جعل است.

مفتی اعظم بلغارستان در سخنرانی خود که در جمع دانشمندان و نمایندگان پارلمان بلغارستان و دیپلمات‌های خارجی مقیم عنوان می‌شد، افزود: آموزه‌های قرآنی پیرامون آشنایی متقابل، همکاری و کمک متقابل، یکبار دیگر دولت اسلامی را به عنوان ایدئولوژی متناقض با اسلام افشا می‌کند.

مصطفی آلیش همچنین اظهار كرد: وظیفه بسیار مهمی در برابر ما به عنوان مسلمان وجود دارد که با نابودی بشریت در جهان که به نام اسلام انجام می‌شود، مقابله کنیم.

وی اطمینان داد که مفتی‌گری اعظم بلغارستان، اقدامات فعالی در راستای عدم نفوذ ایده‌ها و اعتقادات اسلام سلفی به بلغارستان انجام می‌دهد.

این روحانی بلغاری تأکید کرد: تمامی تلاش‌های ممکن خود برای همزیستی صلح‌آمیز و روابط خوب میان انسان‌ها، انجام خواهیم داد. ما از روابط بسیار خوبی با نمایندگان ادیان دیگر برخوردار هستیم که امکان آشنایی بیش‌تر و همکاری‌های عالی را به ما ارایه می‌دهد.

به گفته مفتی اعظم و رهبر مسلمانان بلغارستان، باید در این راستا فعالیت شود که مسلمانان بلغارستان به هیچ عنوان برابر دسیسه‌ها و وسوسه‌ای داعش تسلیم نشوند. علاوه بر این باید عناصر دارای افکار افراطی از مسلمانان عادی متمایز شود.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین