عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
یادواره شهدای کربلای پنج با مداحی حاج میثم مطیعی در مسجدپنبه‌چی
بیست و نهمین یادواره شهدای بسیج مسجد پنبه‌چی با روایتگری حجت الاسلام صادقی، شعر خوانی قاسم صرافان و مداحی میثم مطیعی برگزار شد. در این مراسم از خانواده سرلشکر شهید حسین همدانی تجلیل شد.

گزارش تصویری


عقیق- مسجد پنبه‌چی از همان دیماه سال 65 که از میان بسیجیانش به صف شهدای کربلای 5 پیوستند برای همه شهدای خود به نیت این روز و این رویداد یادواره برگزار می‌کند. مردم محله امیریه و بسیاری از مناطق دیگر سال‌هاست که می‌دانند چنین یادواره‌ای با تنوع پرداخت‌های فرهنگی و هنری و معنوی می‌کوشد تا فرهنگ جهاد و شهادت را احیاء و تقویت کند. جوانان بسیجی فعال و خوش‌ذوق پایگاه عاشورا هر سال تمام قوای فکری و جسمی خود را به کار می‌بندند تا یادواره شهدای کربلای پنج به بهترین شیوه برگزار شود.

 قرائت زیبا و دلنشین حجت‌الاسلام درچه‌ای زنگ آغاز این شکوه و عظمت را به صدا درآورد و پس از آن «قاسم صرافان از شاعران کشورمان ابتدا شعری از امیرالمومنین و سپس اشعاری را به یاد شهید جهاد مغنیه و شهدای حرم قرائت کرد.

هرگز نهراسیم از فتنه و تحریم

در بخش دیگری از این مراسم سیدجواد هاشمی مجری مراسم  از مداحی دعوت کرد که ستایشگری‌های او در وصف شهداء، ولایتمداری، تحولات منطقه(سوریه و عراق) و مدیحه معروف او از یمن را همگان در خاطر دارند. حاج میثم مطیعی اشعاری همچون "هرگز نهراسیم از فتنه و تحریم؛ ما مرد نبردیم نه سازش و تسلیم"، "هر زمان ما را شور عاشوراست؛ سوز این‌ دل‌ها ز تربت شهداست" و در آخر هم روضه ای در وصف حضرت رقیه(س) را به عنوان زبانحال فرزندان شهدا خواند.


طلب شهادت توسط فرزند شهید

تجلیل از وهب همدانی به نمایندگی از خانواده سرلشکر شهید حاج حسین همدانی بخش دیگری از این مراسم بود؛ فرزند شهید همدانی در این مراسم گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری فضیلت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز حضور شما عزیزان در این مراسم و یادواره‌هایی که برای شهدا برگزار می‌کنید همان زنده نگه داشتن یاد شهداست.

وی افزود: حضرت‌آقا در وصف شهید همدانی تعبیر کمربستگان در صف آرزومندان شهادت را به کار بردند؛ امروز حضور ما در این جا به این معناست که ما همان کمربستگانی هستیم که همیشه آماده‌ایم که هر زمانی رهبرمان اجازه دهند ما هم در همان میدان‌ها حضور پیدا خواهیم کرد.


فرزند شهید همدانی با تقدیر از برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان در یادواره‌های شهدا، تصریح کرد: امروز هرکسی با هر مرام و مسلکی قدر شهدا را نداند بی‌انصافی است. شما سر سفره شهدا میهمان هستید و در کنار شهدا هستید، دعا کنید عاقبت همه ما ختم به شهادت شود.

 نوجوان هایی که آستین بالا زدند

روایتگری حجت‌الاسلام صادقی بخش پایانی این مراسم بود؛ وی با اشاره به حضور نوجوان وجوانان در مراسم گفت :  نوجوانانی حماسه آفریدند که آستین پیراهن‌های خاکی‌شان و یا شلوار رزمندگی‌شان آنقدر برایشان بزرگ بود که چندین لایه بالا می‌زدند تا اندازه‌شان شود. کاری کردند که شیطان بزرگ به تلاطم افتاد و تیردان دشمن خالی شد. همه آن‌هایی که برای سرکوب جهانیان حرف داشتند گردهم آمدند تا چاره‌ای بیندیشند.

شهادت، مزد اهانت نکردن به امام

این روایتگر روحانی به گرسنگی و تشنگی اسیران ایرانی و به کار بردن گلوله تانک برای یک بسیجی توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: "یک افسر عراقی در کتاب خاطرات خود نوشته است عدم اهانت یک جوان ارمنی به حضرت امام خمینی(ره) چقدر او را عصبانی کرده بود"  و یا  رزمنده‌ای که تا مرز شهادت هم نگذاشت حتی به تصویر برجسته امام(ره) بر روی پیراهنش اهانت شودو  گلوله به قلبش بخورد اما به تصویر حضرت امام(ره) برخورد نکند.


شهادت تحفه خداوند است به ولایتمداران

وی در خصوص معنای واقعی شهادت، گفت: آیا شهادت آن‌ است که در میدان نبرد ترکش بخوریم و از دنیا برویم؟! شخصی خدمت امام باقر(ع) رسید و این سوال را پرسید که شهادت چیست؟ امام(ع) در پاسخ فرمودند: شهادت تحفه خداوند است به ولایتمداران، یعنی شهادت اجر نیست بلکه هدیه خداوندی است. اگر دوست دارید عاقبتتان به شهادت ختم شود بی‌چون و چرا مطیع ولایت باشید.

توصیه رهبر انقلاب به شهید همدانی برای جنگ با داعش

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه مصداق بارز ولایتمداری که شهید شد حاج حسین همدانی، بود، افزود: وقتی شهید همدانی خدمت مقام معظم رهبری رسیدند تا برای حضور در جبهه‌های مقاومت و حفاظت از حرم حضرت زینب(س) به صف رزمندگان بپیوندند، حضرت‌آقا در نصیحت‌های خودشان به ایشان گفتند: به این نیت نروید که داعش بکشید! حاج حسین هم این طور واکنش نشان دادند که آقا جان! این جریان‌های تکفیری همان‌هایی هستند که از خون‌آشامی و جنایت‌هایشان، دنیا می‌لرزد. حضرت‌آقا این جمله را فرمودند که آقای همدانی به این نیت نروید که داعش بکشید! چرا‌که این‌ها مسلمانان فریب‌خورده‌ای هستند و بروید این‌ها را هدایت کنید. اما اگر حالت اضطرار ایجاد شد و در خطر افتادید اصول جنگ را پیاده کنید."

کربلای 5 آموخت نبرد با شیعیان یعنی اضمحلال و شکست

وی اضافه کرد: امروز ما باید در مقابل امتحان‌ها و آزمایش‌ها اصولی و عالمانه رفتار کنیم. شیطان بزرگ یک بار دیگر آمد و ما را امتحان کرد. آیا این گروهی که توسط تلاشگران نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند اسلحه قوی‌تری داشتند یا  ولایتمداری‌ قدرت داشت. این را بدانید که شیطان‌بزرگ هر روز دندان‌های خودش را برای دست‌یابی به اهداف شوم و باز شدن راه دست‌درازی‌هایش، تیزتر می‌کند. آن‌ها دیگر همچون دهه 60 برای ما اسلحه نخواهند کشید، چون کربلای 5 به آن‌ها آموخت که نبرد با شیعیان یعنی اضمحلال و شکست! چون شیعیان برای زنده ماندن به نبرد نمی‌آیند؛ دیماه سال 65 هم آمریکایی‌ها بر آن آمدند که باید جنگ به پایان برسد و نبرد فرهنگی و اعتقادی را آغاز کنید.تبلیغات و شبیخون‌های فرهنگی را به گونه‌ای هدایت کنید که اعتقاد مردم نسبت به امام زمان(عج) تغییر کند و از طرفی نیز امام حسین(ع) ساختگی به آن‌ها بدهید. این کار را از دریچه محدودکردن و از بین بردن ولایت فقیه در دستور کار قرار دادند.

به حامیان و بیعت‌کنندگان با شیطان‌بزرگ، رأی ندهید

وی در خاتمه افزود: در انتخابات تمام نقطه توجه‌تان به توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری باشد که البته در فرمایش 19 دی برخی زاویه‌ها را نشان دادند. ایشان فرمودند "اگر می‌خواهید پیرو پیامبر اسلام باشید در لیست انتخابات به کسانی که آمریکا و شیطان بزرگ را دوست دارند، رأی ندهید". اگر برخی در جرگه نمایندگان و یا دولتمردان ما در بیعت آمریکا باشند نباید به آن‌ها رأی بدهیم .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین