عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
مراسم شب هفتم عروج جانباز و ابوالشهید حاج احمد امینی با مداحی حاج امیر عباسی و حاج مهدی سلحشور
وقتی خدا انسان را خلق کرده است. او را احسن الخالقین قرار داده است. انسان اشرف مخلوقات است. انسان قدرت دارد در سیر تکامل خود به مقام عین اللهی و بقیة الهی دست پیدا کند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتمین روز عروج جانباز و ابوالشهید حاج احمد امینی با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و با سخنرانی حجت الاسلام شیخ رضا اصلانی و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج امیر عباسی در حسینیه شهداء برگزار شد .

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شیخ رضا اصلانی را بخوانید

_ مسأله معاد یکی از مسائل دقیق اصول عقاید است. اصول عقاید مسئله تقلیدی نیست. اصول عقاید توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد است و هر کس باید خود تحقیق کند و این پنج اصل را بپذیرد. مسأله معاد بسیار پیچیده است.

_ راه رسیدن به معرفت اصول عقاید معرفت نفس است. یعنی از خود شناسی شروع شده و به خداشناسی و معاد ختم می شود. بخشی از این مسئله به درون انسان است. همه ما دعوت به معاد می شویم.در حدیثی از امیرالمؤمنین آمده است که مورد رحمت خدا قرار می گیرد کسی که بداند کجا بوده است.

_ یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت بهتر است. انسان در فکرکردن و تفکر به خیلی از حقایق هستی می تواند دست پیدا کند. عقل را کم نگیریم. در حدیث داریم که عقل موجود شریفی است.قدرت لایزالی ما را از نیستی به هستی آورده است. مشیت او تعلق قرار گرفته و خلقی به وجود آمده است.

_ همه موجودات فقیر خداوند هستند.خداوند از روح خود به وجود انسان می دمد. همه جا خدا با ما است. این را قرآن تأکید می کند. در قرآن می فرماید هر کجا شما باشید خدا با شما است. معیت خدا معیت الوهیت است. خدا از ما جدایی ندارد. یکی از اسامی خداوند رب است. رب به معنای پرورش دهنده و سرپرست است. خدا در همه جای هستی هم حاضر است و هم پرورش دهنده همه موجودات است.

_ وقتی خدا انسان را خلق کرده است. او را احسن الخالقین قرار داده است. انسان اشرف مخلوقات است. انسان قدرت دارد در سیر تکامل خود به مقام عین اللهی و بقیة الهی دست پیدا کند. انسان معجونی از همه چیز است.کسی که به مقام عرفانی برسد در درون خود به قله قاف از وجود خود رسیده است.

_ انسان در حال شدن است. انسان می تواند. انسان همه قدرت ها را دارد چون خدا با انسان است. هیچ موجودی در عالم هستی استقلال ندارد و هر کس هرچه دارد از خداوند دارد. درک این فقر ذاتی بسیار مهم است. عالم محضر خداوند است. ما الان در دوران حجت خداوند هستیم. یعنی باید معرفت امام شناسی را داشته باشیم. در حدیث است کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد مرگ او مرگ جاهلیت است. خداوند ما را آزمایش می کند.

_ انسان مسافر است و باید خود را آماده کند. مرگ در یک قدمی انسان است. محب اهل بیت باید قدر خود را بداند. گریه و عزاداری کیمیایی است که با هیچ چیز قابل تعویض نیست.هر کاری برای امام حسین(ع) کنید هم در دنیا و هم در آخرت مزد دارد. انسان با بدن مثالی وارد برزخ می شود. انسان نسبت به اعمال خود به بهشت برزخی و یا جهنم برزخی می رود.بعضی در این عالم طوری سیر و سلوک می کنند که برزخ و محشر را طی می کنند و به مقام الی الله می رسند. انسان قدرت ملاقات با خدا را دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین