عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
مجموعه‌ پنج جلدي با عنوان «دين و زندگي»، براي زيست بهتر جوانان و پيوند آنها با دين اسلام از سوي انتشارات «دليل ما» منتشر شد.
عقیق:مجموعه‌ پنج جلدي با عنوان «دين و زندگي»، نوشته غلامرضا بهرامي براي زيست بهتر جوانان و پيوند آنها با دين اسلام از سوي انتشارات «دليل ما» منتشر شد.
مجموعه 5 جلدي «دين و زندگي»، اثر غلامرضا بهرامي به گونه‌اي ساخته و پرداخته شده كه براي استفاده نسل نو به ويژه مقطع سني جوانان مفيد و قابل مراجعه باشد. مقاطع مهم زندگي يك جوان و ارتباط‌هاي دو سويه او با ابعاد مختلف ديني، به صورت كامل در نثري روان و مختصر در اين كتاب ها آورده شده است.
اولين مجلد مشتمل بر 3 بخش است: بخش اول به دوستي و تعريف آن، انواع دوستي‌ها و نقش دوست در زندگي، نظر اسلام پيرامون اهميت گزينش دوست و نياز روح هر فرد به آن پرداخته است. بخش دوم چگونگي انتخاب، ويژگي‌هاي دوستان شايسته و وظايف انسان در مقابل انسان در مقابل دوستان را مطرح كرده است. سومين بخش بيانگر خطر دوستان ناشايست، ذكر صفات آنان و آثار دوستي‌هاي ناشايست است.
دومين مجلد اين مجموعه، با توجه به «جواني» به عنوان نقطه پرگار زندگي و كليد زرين حيات مادي و معنوي انسان در دو بخش تدوين شده است: بخش اول ضمن بيان برترين هدف زندگي بشر، از ايام جواني به عنوان فرصت‌هاي بي‌نظير زندگي ياد گرديده و راه رسيدن به سعادت در دنيا و آخرت، استفاده از اين فرصت‌ها شمرده شده است. دومين بخش نيازمندي‌هاي ايام جواني را برشمرده و براي حفظ و صيانت از اين نعمت، آفت‌ها و راه مبارزه با آنها را معرفي كرده است.
سومين مجلد به مبحث تعليم و تربيت ديني و چگونگي پرورش انسان و شكوفايي استعدادهاي دروني پرداخته است. نگارنده در اين جلد ضمن جداسازي اصول از روش‌ها، به دوازده اصل تربيتي اشاره كرده است كه براي استادان، معلمان و مربيان امور تربيتي راهگشاي موفقيت است.
چهارمين مجلد در 39 عنوان به فرهنگ زندگي و مباني ديني ارتباط دارد و عناويني همچون مشورت، ادب، سكوت، نظم، اميد، تفكر و ... مطرح شده است. آيات و احاديث درباره نقش نيايش در تكامل انسان و آثار و آداب دعا اختصاص يافته، و ابعاد روانشناختي دعا و نيز نظر دانشمندان علوم پزشكي پيرامون اين مقوله و تاثير آن در روان و جسم انسان در پنجمين مجلد اين مجموعه، مورد توجه قرار گرفته تا نظر علم روز نيز تبيين گردد.
انتشارات «دليل ما» بهاي اين مجموعه پنج جلدي را 32 هزار تومان اعلام كرده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین